خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان؛

همایش بزرگداشت واقفین با محوریت موقوفه احمد استرآبادی پتکچی در گرگان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان از برگزاری همایش بزرگداشت واقفین با محوریت موقوفه احمد استرآبادی پتکچی(حوزه علمیه دارالشفاء) در آستان مقدس امامزاده عبدالله(علیه السلام)گرگان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۹۳۶۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از شبستان، حجت الاسلام سهرابی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان در جمع خبرنگاران گفت: کارهای خیر در حد طبیعی آن به منزله بخشی از زندگی هر فرد، در همه جوامع به عنوان یک عمل مناسب و سازگار تلقی می شود و در دین و زندگی اثرات مثبتی بر افراد می گذارد.

وی افزود: وقتی واقف در حال حیاتش ملکی از املاک خود را وقف کند هم به جامعه خدمت کرده است و هم پس از مرگش سودی به عنوان ثواب و پاداش الهی به او می رسد.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: وقف در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه ای دارد و همایش تجلیل از واقفان خیر اندیش به منظور تعظیم شعائر اسلامی، ترویج سنت حسنه وقف، تجلیل از اندیشه های سبز واقفان و انگیزه های مجریان این امر تشکیل می شود تا ثمرات و برکات وقف بیشتر برای مردم آشکار شود. 

وی با بیان اینکه همایش بزرگداشت واقفین برای دومین سال متوالی در استان برگزار می شود، اظهارداشت: امسال با محوریت موقوفه احمد استرآبادی پتکچی (حوزه علمیه دارالشفاء) در آستان مقدس امامزاده عبدالله(علیه السلام)گرگان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان با بیان اینکه این همایش در 4 بخش مقاله، شعر، عکس و پوستر برگزار می شود، گفت: آثار باید در یکی از موضوعات نقش وقف در حوزه های علمیه، نقش وقف در حوزه سلامت و درمان، نقش وقف در اقتصاد مقاومتی و نقش وقف در سبک زندگی به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال به دبیرخانه جشنواره، (5 بهمن) است، افزود: همایش بزرگداشت واقفین 14 بهمن 1395 همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سهرابی گفت: علاقه مندان به شرکت در جشنواره باید آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در میدان شهدا، خیابان شهید رجایی، روبروی کلانتری13، واحد فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان تحویل دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار