خبرهای داغ:
این هواپیما حداکثر در ۳ بار پرواز روزانه قادر به جابه جایی ۶۰۰ نفر است یعنی حتی به اندازه یک بی آر تی هم نمی تواند برای طیف وسیع مردم کاری انجام دهد بنابراین دولت اگر می خواست برای رفاه مردم کاری انجام دهد بهتر بود ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی می کرد.
کد خبر: ۸۸۰۹۳۶۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از تیتر یک محمد حسین گودینی استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در  مورد تحویل اولین هواپیمای ایرباس به جمهوری اسلامی ایران گفت: شایسته جمهوری اسلامی ایران و مدیران ارشد نظام نیست تا به خاطر تحویل هواپیمایی مرجوعی ایرباس در ازای دادن امتیازهای فراوان خوشحال و ذوق زده باشند.

وی درادامه افزود: هواپیمای خریداری شده کدام یک از دردهای ملت ایران مانند بیکاری، تورم، اشتغال را درمان خواهد کرد؟ دولت جمهوری اسلامی اگر وقت و هزینه ای که بعد از ۳ سال برای یک هواپیما مرجوعی انجام داد صرف حل بحران آب در کشور که بزرگترین تهدید جمهوری اسلامی ایران است می کرد نتایج قابل قبولی را در کارنامه خود به ثبت می رساند.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه اظهار داشت: دولتمردان باید روی مشکلات و بحران های کشور مانند اقتصاد مقاومتی ، کشاورزی، مسکن، معضل آب و… تمرکز می کردند، وقتی می توان خوشحال و ذوق زده بود که دولتمردان اعلام کنند ۳ میلیون مسکن بهتر از مسکن مهر تحویل بخش متوسط و فقیر جامعه داده اند ،هر وقت این کار را انجام دادند می توانند افتخار کنند.

گودینی با بیان این موضوع که خرید هواپیمای ایرباس نه تنها مشکلی از مردم جامعه حل نخواهد کرد گفت: تنها ۵ درصد از مردم می توانند از این هواپیما استفاده کنند و این هواپیما برای ۹۰ درصد از مردم این مملکت کارایی ندارد.

وی گفت: کدام یک از ۱۷ میلیون جوان مجرد، بیکار و یا خانواده هایی که تورم کمر زندگی آن ها را شکسته می تواند سوار هواپیمای این چنینی شود، مردمی که زورشان نمی رسد حتی با بی آر تی هم جا به جا شوند به سمت فرودگاه ها نمی روند.

گودینی گفت:  این هواپیما حداکثر در ۳ بار پرواز روزانه قادر به جابه جایی ۶۰۰ نفر است یعنی حتی به اندازه یک بی آر تی هم نمی تواند برای طیف وسیع مردم کاری انجام دهد بنابراین دولت اگر می خواست برای رفاه مردم کاری انجام دهد بهتر بود ناوگان اتوبوسرانی را نوسازی می کرد.

وی گفت: فخر فروشی و ذوق زدگی خرید این هواپیما تنها برای آقازاده ها وپولدارها است که هر روز به نقطه ای از جهان سفر می کنند و مسلما بهترین ماشین ها و امکانات را در اختیار دارند بنابراین برای آن ها خرید این هواپیما تفاوتی ندارد.

کارشناس سیاسی درپاسخ به این سوال که چرا شرکت های خصوصی نمی توانند این هواپیما را خریداری کنند و این امتیاز تنها در انحصار شرکت های دولتی است گفت: برداشت من از این موضوع برداشت انتخاباتی است ، حریف هم متوجه شده است اگر قرار است امتیاز دست و پا شکسته هم بدهد باید به اسم دولت بدهد  تا اسم دولت مدام تکرار شود و بگویند ما در برجام پیروزی داشته ایم اگرنه شرکت های خصوصی به دنبال نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بوده اند، من فکر می کنم نوعی شیطنیت هم در بحث داخلی و هم در بحث خارجی در این موضوع وجود دارد.

محد حسین گودینی در ادامه با بیان این موضوع که نتیجه ی برجام تنها خرید یک هواپیمای مرجوعی است عنوان کرد: به نظر می رسد این بزرگ نمائی بیشتر برای نشان دادن این موضوع است که بگویند ما از کنار برجام توانسته ایم برای کشور کاری انجام دهیم و نوعی بهره برداری حزبی، سیاسی، برجامی،انتخاباتی را از این موضوع دارند،اگر نه فلسفه ی وجودی برجام و مذاکرات هسته ای حل مشکلات معیشتی، کسب و کار،شکستن تحریم ها بود.

وی درپایان با تاکید بر اهمیت منافع توده ی ملت در تصمیم گیری های دولت خاطر نشان کرد: نگاه دولت باید نگاه امام خمینی، مقام معظم رهبری و آموزه های دین باشد، باید نگاه به توده ی ملت باشد نه تنهاعده ای خاص، ملتی را که ۹ دی رقم زدند و درعرصه های بحرانی همواره پای ثابت این نظام و انقلاب بودند باید در صدر تصمیم گیریها قرار داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها