نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 3 سال گذشته برای 34 هزار و 500 ایثارگر شغل ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۹۴۰۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، یک‌صد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران روز دوشنبه 27 دی ماه با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در این جلسه با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان از ابتدای مبارزات انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی (ره) بودند و در این مسیر فداکاری‌های بسیاری انجام دادند و پس از پیروزی انقلاب نیز همواره یار و همراه امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند. مردم کشورمان نیز در مراسم تشییع پیکر ایشان با حضوری کم‌نظیر، قدردانی بسیار شایسته‌ای از زحمات ایشان داشتند.

وی در ادامه با اشاره به فداکاری‌ها و مجاهدت‌های مدافعین حرم گفت: اگر امروز کشور ما از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و در منطقه‌ای پرآشوب، هیچ تهدیدی در داخل مرزهای ما وجود ندارد، به برکت حضور و فداکاری‌های مدافعین حرم است. به همین دلیل وظیفه همه ما قدردانی از این عزیزان است و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای عمل به وظایف قانونی خود، تمام شهدای مدافع حرم را تحت پوشش قرار می‌دهد تا خانواده این شهدای گران‌قدر مانند سایر ایثارگران از خدمات بنیاد بهره‌مند شوند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: شما عزیزان باید با تعامل مناسبی که با مسئولین سازمان‌های خود دارید، زمینه ساز اقدامات مناسب در جهت خدمت‌رسانی به ایثارگران عزیز شوید.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی قدردان شهدا هستند و می‌دانند که به برکت خون این عزیزان، مشغول به فعالیت هستند و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله مهم‌ترین خواسته‌های تمام مسئولان محسوب می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلات بودجه‌ای در کشور گفت: باید بکوشیم تا با حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری مشکلات بودجه‌ای را برطرف کنیم و در جهت خدمت‌رسانی به تمام مردم و به‌خصوص ایثارگران معزز گام‌های بلندتر و موثرتری برداریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی موضوع اشتغال ایثارگران را یکی از مسائل مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: بنیاد در 3 سال گذشته برای 34 هزار و 500 ایثارگر شغل ایجاد کرده است و حدود 20 هزار نفر نیز با وام‌های خوداشتغالی یا به‌صورت مقطعی دارای شغل شده‌اند، بااین‌حال این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که به‌صورت مداوم به آمار ایثارگران جویای شغل افزوده می‌شود و باوجود این تعداد شغل ایجاد شده، در حال حاضر در حدود 60 هزار ایثارگر جویای شغل هستند. در همین راستا لازم است همه دستگاه‌ها نیز بکوشند تا سهمیه‌های قانونی لازم را به ایثارگران تخصیص دهند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در فضاهای مجازی به وجود می‌آید گفت: در کنار استفاده‌های مثبتی که می‌توان از فضاهای مجازی داشت، برخی حواشی نیز وجود دارند که بعضاً در این فضاها برای ایثارگران ایجاد می‌شوند که همه باید مراقب این فضاسازی‌ها باشند و در مقابل این حاشیه‌سازی ها بایستند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرزندان حضانتی شهدا گفت: در حدود 4 هزار و 200 فرزند حضانتی شهید در کشور ما هستند که لازم است به شرایط آن‌ها به‌صورت ویژه نگریسته شود و تمام مشاورین وزرا در امور ایثارگران نیز در خصوص این عزیزان نگاه خاصی داشته باشند.

معاون رییس جمهوری تکریم و قدردانی از ایثارگران را وظیفه تمام مردم و مسئولان دانست و گفت: خوشبختانه در بیشتر این موارد این تکریم و خدمات‌رسانی مناسب انجام می‌شود و اخیراً بر اساس نظرسنجی انجام‌شده مشخص شد بیش از 80 درصد ایثارگران از خدمات درمانی ارائه‌شده رضایت دارند.
منیع: ایسنا
ارسال نظرات