خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه آب‎رسانی از سد سلمان به جهرم نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد که سه پیمانکار در چهار حوزه تصفیه‎خانه, خط انتقال برق, خط انتقال لوله آب و حوزه آبگیر مستقر و در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۸۰۹۴۱۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
محمدرضا رضایی  در نشست خبری درباره خط انتقال آب سد سلمان فارسی به جهرم اظهار داشت: پروژه آب‎رسانی از سد سلمان به جهرم نزدیک به 150 میلیارد تومان هزینه در بردارد که سه پیمانکار در چهار حوزه تصفیه‎خانه, خط انتقال برق, خط انتقال لوله آب و حوزه آبگیر مستقر و در حال فعالیت هستند.

وی گفت: در پروژه آب‎رسانی به جهرم تیم مهندسی که یک سال روی پروژه نظارت داشتند به این نتیجه رسیدند که به لحاظ مشکلات موجود با حفر تونل 2200 متر در دل کوه آب از پشت سد برداشت شود. 

وی با توجه به کیفیت برداشت آب پشت سد بیان کرد: معمولا خروجی آب از پایین دست سد و لایه‎های زیرین آن صورت می‎گیرد که کیفیت خوبی ندارد، اما با برداشت آب از پشت سد که توسط پمپ‎های مخصوص مکش می‎شود آب به لحاظ رنگ و طمع از کیفیت خوبی برخوردار است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در دهه فجر امسال، 15کیلومتر از مسیر جهرم-شیراز به مسیر قبلی اضافه می‌شود که یعنی نزدیک به 120کیلومتر از 165کیلومتر قبلی کاملا زیر بار ترافیک می‌رود و تا شهریور 1396 این مسیر به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

رضایی درباره محور جهرم-لار-بندرعباس گفت: 30کیلومتر دیگر از این مسیر 45کیلومتری به سمت لار در حوزه جهرم است که بالای 70درصد پیشرفت داشته و امیدواریم بتوانیم مناقصه باقی آن را در سال آینده برگزار کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به اینکه تلاش ما این است که از طریق جاده قیروکارزین به عسلویه متصل شویم، گفت: 20کیلومتر از محور جهرم-قیروکارزین به مناقصه گذاشته و پیمانکار انتخاب شده بود، اما این پیمانکار به دلیل ناتوانی حذف و پیمانکار جدید جایگزین شد.  به زودی عملیات اجرایی باند دوم 20 کیلومتر  از جاده جهرم-قیروکارزین آغاز می‎شود. 

وی با اشاره به اینکه عملیات عمرانی همه جاده‌های منتهی به جهرم در حال انجام است، درباره محور مواصلاتی جهرم-فسا نیز گفت:باند دوم عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان ضرورت توسعه جاده‌های بخش‌ها و جاده‌های روستایی شهرستان، گفت: در بخش سیمکان 7میلیارد تومان هزینه عملیات تعریض و بهسازی 14کیلومتر شده و در بخش خفر، مرکزی و کردیان نیز همین اتفاق افتاده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها