خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس خبر داد

رونمایی از کتاب «ورقی از گلستان در دبستان»

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس گفت: کتاب «ورقی از گلستان در دبستان» برای پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در مرکز آموزش نیروی انسانی ناحیه 4 آموزش‌ و پرورش شیراز رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۴۲۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰

حمیدرضا آذری در حاشیه رونمایی از کتاب «ورقی از گلستان در دبستان» با اشاره به اینکه یکی از نیازهای دانش‌آموزان آشنایی با مفاخر ادبی و علمی ایران اسلامی است، اظهار داشت: افتخار ایران که جز پنج تمدن بزرگ دنیا شناخته شده‌ به دلیل وجود ادبا، دانشمندان، فیلسوفان و شاعرانی بزرگی مانند سعدی است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته به علم اقتصاد، جامعه‌شناسی و تربیت توجهی نمی‌شد اما سعدی در 700 سال گذشته در کتاب گلستان به مباحث تربیتی، آموزشی، اخلاقی، جامعه‌شناسی و اقتصاد اشاره کرده است.

این مسؤول افزود: برای رسیدن به اهداف والای فرهنگی و اجتماعی باید نظام آموزش‌وپرورش به‌آرامی تغییر کند و اصلاح شود.

آذری تصریح کرد: در ایران با 13.5 میلیون دانش‌آموز که یکی از آن‌ها در آینده رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر می‌شود باید توجه به تعلیم و تربیت و اخلاق در نظام آموزشی توسط معلمان موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: برای رسیدن به فضاهای آموزشی شاداب و به‌دوراز خمودگی باید سیاست‌های آموزش‌وپرورش به‌سوی کاهش شیب مدارس تیزهوشان و نمونه‌های دولتی باشد تا تمام دانش‌آموزان به‌صورت یکسان و بدون طبقه‌بندی مدارس، اخلاق علمی و دینی داشته باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس اضافه کرد: برای گسترش فضاهای علمی در مدارس باید معلمان ابتدایی به‌ویژه چندپایه موردتوجه قرار گیرند تا بتوانند 58 درصد دانش‌آموزان این مقطع در کشور و استان فارس را به‌خوبی آموزش دهند.

رئیس دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس نیز در حاشیه این آیین اظهار داشت: کتاب «ورقی از گلستان در دبستان» در قالب 30 حکایت تصویری برای دانش‌آموزان تدوین شده است.

بختیار معصومی خاطرنشان کرد: این کتاب با شمار 210 هزار جلد، ویژه دانش‌آموزان استان فارس توزیع می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار