خبرهای داغ:

برگزاری شورای سلامت و امنیت غذایی باغملک

دهمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان باغملک با حضور مهندس حیایی فرماندار و اعضای شورای سلامت در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید .
کد خبر: ۸۸۰۹۴۶۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

دراین جلسه ابتدا مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک ،بیماری اختلالات روانی در کشور،استان و شهرستان باغملک را تشریح نمود و گفت: ایجاد مهر ومحبت ،فرهنگ سازی و آموزش مهارتهای زندگی ،رسیدگی به وضعیت معیشت خانواده ها ،ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی، می تواند از بروز این بیماری و تبعات آن جلوگیری کند.

 دکتر شهریاری افزود :همه نهادها و ادارات در پیشگیری از اختلالات روانی ورود کنند و آموزش و پرورش ،ارشاد اسلامی ،سازمان تبلیغات اسلامی نقش ضروری تری باید ایفا کنند .

 شهریاری تاکید کرد: فرهنگ سازی در خانواده ها بسیار ضروری است و خانواده ها باید با این شعار(به چیزهایی که نمی توانید به آن برسید فکر نکنید) عمل کنند و کاری کنیم که اختلالات روانپزشکی کم بشود.

سپس سرپرست مرکز بهداشت باغملک ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل شورای سلامت آخرین وضعیت اجرای مصوبات را تشریح نمودند.

مهندس زارعی گفت : پیگیری توزیع مرغ زنده در شهرستان ،جمع آوری احشام سرگردان ،دفع مناسب زباله ها ، آب شرب مردم ،مبارزه با دخانیات و قلیان ، رعایت مسائل بهداشتی در تمامی صنوف جهت ارتقا سلامت همشهریان عزیز مهم است و از مطالبات حوزه سلامت می باشد که انتظار میرود همه همکاری کنند.

در ادامه فتحی مقدم،نماینده دادستان اظهار کرد:تشکیل کمیته مهارت های زندگی ، مدیریت برخویشتن ،ودیگران،راهکارهای ایجاد آرامش و پرهیز از هیجانات مخرب ،ورزش و تفریح باید جهت جلوگیری از بیماری اختلالات روانی در اولویت اصلی قرار گیرد.

 درپایان جمع بندی به مهندس حیایی اهواز فرماندار باغملک رسید که تذکراتی به مسولین اداراتی که در جلسه شرکت نمی کنند داد و گفت :مهمترین جلسه در شهرستان شورای سلامت می باشد و باید شخص رئیس اداره حضور پیدا کند. حیایی اهواز افزود سزاوار نیست افراد سودجو سلامت مردم را به خطر بیاندازند و باید برخورد شود. حیایی اهواز با تاکید بر اینکه مصوبات جلسات شورای سلامت می بایست با قید فوریت انجام شود گفت:چنانچه مصوبه ای اجرا نگردد موانع و علت را سریع اعلام کنید ود ر اسرع وقت در خصوص تشکیل کارگاهای آموزشی مهارتهای زندگی با مدیریت درست و بصورت مستمر تدابیری اتخاذ گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار