واکنش فارغ‌التحصیل توسعه دانشگاه کالیفرنیا به اظهارات دیروز رئیس‌جمهور
بنده به عنوان استاد دانشگاه از رئیس جمهور می خواهم تا در یک مناظره تلویزیونی شرکت کنند زیرا طبیعتا مردم داور خوبی هستند و می توانند عملکرد دولت در این سه سال اخیر را تشخیص دهند.
کد خبر: ۸۸۰۹۶۲۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالقاسم حکیمی پور فارغ التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور گفت: آمار داده اند که در سال گذشته یعنی سال 94، هفتصد هزار شغل ایجاد کرده اند، از نظر اقتصادی چطور امکان دارد وقتی که رشد تولید ناخالص داخلی صفر درصد اعلام شود، از آن طرف 700 هزار شغل ایجاد شده باشد.

وی گفت: آقای رئیس جمهور و تیم اقتصادی ایشان با اعداد و رقم خیلی راحت بازی می کنند. رشد اقتصادی 6 ماه اول سال 95 توسط دولت 7.4 درصد اعلام شد و این عدد مورد تمسخر مردم و حتی اقتصاددانان واقع شده. همین اتفاق و فرآیند درباره ارقام اشتغال نیز اعلام شد که این بار هم مورد تمسخر قرار گرفت!

وی با بیان اینکه دولت یازدهم جزئیات رشد اقتصادی 7.4 درصدی را اعلام نکرد گفت: به نظر اعداد و ارقام هیچ همخوانی با واقعیتهای اقتصادی جامعه ندارد.

فارغ التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا اضافه کرد: با توجه به این که دولت بدهی سنگینی به بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور دارد و اعداد مذکور نسبت به سه سال پیش تقریبا سه برابر شده است، میتوان پیش بینی کرد که فضای اقتصادی کشور تا چه حد نامطلوب است. بنابراین اظهارات آقای رئیس جمهور واقعی به نظر نمیرسد.

از سوی دیگر هزینه جاری دولت 2.5 برابر شده در حالی که هزینه های عمرانی آن طور که باید و شاید افزایش پیدا نکرده است و این یکی از ایرادات بزرگ در 3-2 سال اخیر است.
 وی با بیان اینکه حدود 60 درصد صنایع کشور با رکود مطلق مواجه هستند و کشور با افزایش قاچاق و روند صعودی واردات گسترده ای مواجه شده گفت: بنابراین چطور آقای روحانی می فرمایند که اشتغال ایجاد کرده ایم!؟

من فکر می کنم که آقای رئیس جمهور احساس می کنند که 80 میلیون مردم ایران عوام هستند و هیچ چیز از اقتصاد نمی دانند. لذا ایشان نیز حرف های کاملا تبلیغاتی برای انتخاب مجدد ریاست جمهوری می زنند.
بنده به عنوان استاد دانشگاه از رئیس جمهور می خواهم تا در یک مناظره تلویزیونی شرکت کنند زیرا طبیعتا مردم داور خوبی هستند و می توانند عملکرد دولت در این سه سال اخیر را تشخیص دهند.

ارسال نظرات