جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:سپاه با بهره مندی از ظرفیت فرهنگ یاران، ایفاگر نقش های کلان در عرصه های فرهنگی است
کد خبر: ۸۸۰۹۷۷۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان ، سرهنگ پاسدار  محمد ناظری صبح امروز در نشست فرهنگی فرهنگ یاران سپاه سلمان یکی از مباحث مهم و حساس را بحث نفوذ فرهنگی دشمن دانست و با اشاره به اینکه فرهنگ برگرفته از ،ارزشها واعتقادات،باورها ،سنن وآداب ورسوم جوامعه بشری می باشد، اظهار کرد: فرهنگ می تواند در تمامی ارکان یک جامعه ایفای نقش کند بگونه ای که خلا آن جامعه را در عرصه های مختلف به فساد و نابودی می کشاند.
جانشین فرمانده سپاه سلمان استان فرهنگ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، دینی و غیره را نشانگر اهمیت فرهنگ در سطوح مختلف جامعه بیان کرد و افزود: یکی از مهمترین ابزاری که نظام سلطه به وسیله آن اقدام به نابودی یک نظام می کند ابزار فرهنگی است.
وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: تهی کردن کشورها از ارزش ها و باورهای دینی و ترویج فرهنگ پذیرش سلطه از برنامه‌های دشمن برای رسیدن به اهداف توسعه طلبانه است.
سرهنگ ناظری تصریح کرد: اگر کشوری به دنبال توسعه، پیشرفت و سلامت همه جانبه اجتماعی باشد و بخواهد با تهدیدات دشمن مقابله کند باید بخش قابل توجهی از سرمایه خود را به عرصه فرهنگ اختصاص دهد.
وی دغدغه اصلی مردم و نظام اسلامی را توجه به مسائل فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب همیشه در فرامین گوهر بار خود بر لزوم توجه مردم و مسئولان به مقوله فرهنگ تاکید دارند و بارها نگرانی خود را از مسائل فرهنگی و انحطاط فرهنگی ترویجی غرب بیان کردند.
سرهنگ ناظری یکی از وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دفاع فرهنگی و سیاسی از انقلاب و ارزش های اسلامی انقلاب دانست و گفت: با توجه به اینکه حل چالش های فرهنگی کشور نیازمند یک اراده و عزم قوی و ملی است سپاه می تواند نقش مهمی در این عرصه ایفا کند.
وی با بیان اینکه فرهنگ " ما می توانیم" الگوی مناسب و مطمئن برای سایر اقشار اسلامی است، افزود: سپاه تحقق گر انسجام و وحدت ملی در تحقق مطالبات علمی کشور است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگ دیر بازده و طولانی مدت است، افزود: سپاه رسالت های زیادی دارد که رسالت فرهنگی آن سنگین تر از بقیه موارد است که در این زمینه باید فرهنگ یاران در بین اقشار مختلف جامعه نقش ایفا کنند.
این مسئول در ادامه به بیان راه‌های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: بیمه کردن جامعه و جوانان از نوع اعتقادی و اخلاقی بهترین راهکار در مقابل نفوذ فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه باید خطر نفوذ را باور کرد، ادامه داد: تبیین عملی ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها، توصیه به حق و صبر، تقویت جبهه فرهنگی و توسعه تشکل های انقلابی از دیگر راههای مقابله با نفوذ فرهنگی به شمار می رود.
 سرهنگ ناظری در پایان با بیان اینکه باید اصل ما می‌توانیم و خودباوری را در میان جوانان خود نهادینه کرد، افزود: مجهز شدن به ابزار فرهنگی در مقابل ترفندهای دشمن از دیگر الزامات مقابله با نفوذ فرهنگی آنان  است
ارسال نظرات