خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفظل(ع) آوج گفت:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفظل(ع) آوج اذعان کرد: به‌راه‌اندازی جنگ نرم و فرهنگی از مهم‌ترین اهدافی است که در طراحی فضاهای مجازی توسط طراحان و برنامه‌ریزان آن به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۸۸۰۹۷۹۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

حجت‌الاسلام ابوالقاسم رحیمی، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) آوج، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون معضلات فضاهای مجازی اظهار کرد: فضاهای مجازی همچون یک چاقوی دو لبه است که متاسفانه هیچ گونه آموزشی در مورد نحوه استفاده درست از آن در اختیار مردم قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: افزایش سطح مطالعات و به روز بودن اطلاعات از مهمترین فواید این فضاهاست ولی لبه تیز و برنده آن که سبب بروز آسیب ها و مشکلات متعدد در جامعه و خانواده می‌شود در جامعه امروز بیشتر به چشم می‌خورد.

این مسئول مطرح کرد: می‌توان گفت به‌راه‌اندازی جنگ نرم و فرهنگی از مهم‌ترین اهدافی است که در طراحی فضاهای مجازی توسط طراحان و برنامه‌ریزان آن به چشم می‌خورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) آوج تبیین کرد: استفاده از فضاهای مجازی نیز همچون بسیاری از تکنولوژی های دیگر بدون آموزش‌های لازم، آماده‌شدن بستر و فرهنگسازی وارد کشور شد.

رحیمی اضافه کرد: عدم فرهنگسازی مناسب در خصوص استفاده از فضاهای مجازی سبب بروز مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها و فرزندانشان شده و مسئولین نیز از این آسیب‌ها به دور نیستند.

وی علت اصلی این مشکلات را عدم برنامه‌ریزی توسط مسئولین عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچ نهادی تا به حال عهده‌دار ساماندهی فضاهای مجازی نشده و تنها اقداماتی شعاروارانه صورت گرفته و این بی‌برنامگی ها باعث نزدیکی هرچه بیشتر دشمن به اهدافش شده است.

این مسئول ضمن اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در خصوص استفاده درست از فضاهای مجازی تصریح کرد: آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم نهاد باید در کف وارد عمل شوند و معضلات آن را در جامعه به حداقل برسانند.

حجت الاسلام رحیمی تشریح کرد: استفاده نامناسب از فضاهای مجازی سبب طلاق عاطفی در بین خانواده‌ها شده و صمیمیت اعضای خانواده با یکدیگر و سبک زندگی اسلامی را خدشه‌دار کرده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: عدم توجه کافی اعضای خانواده به یکدیگر، خلل در نحوه تربیت فرزندان و ازدواج‌های اینترنتی بدون شناخت از دیگر معضلات استفاده نادرست از فضاهای مجازی است.

وی در خاتمه متذکر شد: صدا و سیما برنامه‌های خوبی را برای فرهنگسازی استفاده درست از فضاهای مجازی انجام داده است که لازم است این برنامه‌ها به صورت مداوم باشد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها