خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آئین آغاز به کار بسیج اساتید طلاب و روحانیون با بیان اینکه مخالفت با بسیج، سپاه، شورای نگهبان، ولی فقیه و هر آنچه به حکومت اسلامی مرتبط می شود در راس کار دشمنان قرار گرفته، گفت: علت مخالفت این است که چرا حکومت اسلامی در ایران دایر شده که داعیه‌ استقلال دارد.
کد خبر: ۸۸۰۹۸۴۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری افزود: بیش از 120 شبکه فارسی علیه انقلاب اسلامی، ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: دشمن از همه راه های نا امید شده و به جنگ فرهنگی روی آورده و علاوه بر شبکه های ماهواره‌ای، در فضاز مجازی نیز بستر مناسب‌تری برای مطرح کردن شبهه‌ها و مطالب مبتذل و انحرافی فراهم کرده است.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به اعجازهای عملی قرآن، یادآوری کرد: خداوند حقیقت‌‌های علمی را منزه از خرافات چهارده قرن پیش در قرآن کریم بیان فرموده و پیامبر اکرم(ص) نیز به جای ترویج خرافات، واقعیات علمی را بیان کردند که مشابه این اتفاق در اسلام به کررات اتفاق افتاده است.

وی با تاکید به نقش علما در ادامه راه پیامبر، خاطرنشان کرد: رسالت پیامبر تبین احکام حقیقی الهی بوده و علما که میراث دار پیامبر هستند باید ادامه دهنده‌‌ طریق نبوی باشند.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: روحانیت در هر زمان منشا برکات بوده‌اند و مردم را تربیت کرده‌اند ولی شرایط فعلی به گونه ای شده که هجمه دشمنان به اسلام از هر زمان بیشتر است.

وی با توجه مسئولیت سنگین اساتید طلاب، گفت: حوزه‌های علمیه استان باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته و در راستای تربیت خطیب انقلابی همت مضاعفی به خرج دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید به سخنرانی‌های کوتاه و مفید در مساجد، بیان داشت: باید به جذب جوان اهمیت ویژه داد چراکه آنها در تیررس دشمنان قرار دارند و هرکسی بتواند جوانان بیشتری را جذب کند موفق‌تر است.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به ضرورت تداوم حلقه‌های صالحین به عنوان یکی از طرح‌های موفق، گفت: در کنار حلقه‌های صالحین باید استفاده از فضای مجازی در اولویت قرار گیرد، چنان که دشمنان از این فضا برای سم‌پراکنی بهره می‌برند علما با فعالیت در این حوزه پاسخ به شبهات و ابتکار عمل جهت هدایت جوانان و نوجوانان را برعهده‌ گیرند.

وی بیان داشت: دشمنان درصدد ترویج سبک زندگی غربی و فراموشی سبک زندگی ایرانی اسلامی به انحاء مختلف هستند و این رسالت علماست که سبک زندگی اسلام را تبیین نموده و کلیدواژه‌های عملی در اختیار مردم قرار دهند.

آیت‌الله مجتهد شبستری در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به عهد شکنی های امریکا در برجام، اظهار تاسف کرد: عده‌ای عهدشکنی امریکا را دیده و باز از برجام تعریف می‌کنند ولی برای همه ثابت شده است که بزک کردن دوباره امریکا و سرگرفتن مذاکرات به بهانه های واهی هیچ توجیه و منطقی ندارد.

ارسال نظرات