نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مسئله دستگاه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی باید از حیات خلوت دولت بیرون آید؛ حیات خلوت دولتی‌ها شدن مایه مصیبت است.
کد خبر: ۸۸۰۹۸۶۲
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در دیدار با مسئولین سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بر حسب مراجعاتی که داریم درمی‌یابیم که مشهد بیمارستان‌های خصوصی خوبی دارد که بیمه تامین اجتماعی را قبول کرده و برخورد خوبی با مراجعین دارند.

 

وی افزود: تامین از امنیت بالاتر است و سازمان تامین اجتماعی هم امنیت و هم‌معیشت مردم را دنبال می‌کند؛ نوشتن نسخه بیمار در داخل دفترچه بیمه سایرین خلاف شرع است و مردم گمان می‌برند که سازمان تامین اجتماعی نهادی داد و ستدی نیست بلکه نهادی خیریه است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: پیشنهاد بنده در این باب این است که فردی را به عنوان مسئله دان و یا کارمند فرهنگی در اداره کل و یا مکان‌هایی که مراجعین حضور دارند قرار دهید که کار آن‌ها این باشد مشخص کنند که آیا نوشتن نسخه در دفترچه بیمه فرد دیگر ایراد شرعی دارد یا نه.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: سخنان بنده در خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت روز کارگرد و حق و حقوق آن‌ها بسیار اثر گذار بود، در خطبه گفته شد که اگر آینده کارگران خود را تامین نکنید نسبت به آن‌ها مدیون هستید، پس از این خطبه بسیاری از قرارداد‌هایی که در آن کارگران بیمه نبودند از میان برداشته شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: استفاده از دفترچه بیمه دیگران از نظر شرعی حرام است و این یک چیز روشن است اما برخورد مردم با تامین اجتماعی برخوردی با تشکیلات خیریه است و برخورد معامله ای نیست.

 

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دولتی نیست، خاطر نشان کرد: مباحث اقتصادی در سازمان تامین اجتماعی خیلی مسئله دار و زیر سوال است، این در حالی است که سازمان اجتماعی در گذشته خورده برده‌هایی داشته و به خوبی مدیریت نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: پس از دولت سازندگی این سازمان وضع خوبی نداشته و در دولت اصلاحات نیز با وجود آنکه اقداماتی صورت گرفت ولی خیلی مسئله دار بود؛ تاکنون دولتی نیامده که دستگاه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی‌اش بدون مسئله باشد و موردی به آن نچسبد.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت دولت بوده است، تاکید کرد: حیات خلوت شدن سازمان تامین اجتماعی و بده بستان و برقراری تعاملات با امکانات انجام گرفته و نمی‌توان گفت با قرار گرفتن سرمایه‌ها در بورس مشکلات حل می‌شود، مگر اینکه مسئله دستگاه اقتصادی سازمان را از حیات خلوت دولت بیرون آورید؛ حیات خلوت دولتی‌ها شدن مایه مصیبت است.

منبع: دانا
ارسال نظرات