سالانه 70 تن گوشت بلدرچین در کهگیلویه وبویراحمد تولید می شود.
کد خبر: ۸۸۰۹۸۷۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بیش از 60 تن از این رقم در یک واحد صنعتی پرورش بلدرچین در یاسوج تولید می شود.
محمدجعفر طالبیان پور افزود: 4 طرح پرورش بلدرچین هم در شهرستان های کهگیلویه،دنا و بویراحمد راه اندازی شده که  مقدار گوشت تولیدی در این کارگاه ها 10 تن است.
وی گفت:مجوز تاسیس یک واحد صنعتی 32 هزار قطعه ای در شهرستان گچساران و سه واحد خانگی در شهرستانهای بویراحمد و دنا نیز صادر شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بابیان اینکه واحدهای پرورش بلدرچین استان در دو بخش تولید گوشت و تخم گذاری فعالند افزود:سالانه بین 8  تا 10 تن تخم بلدرچین در استان تولید میشود که در صورت توسعه این طرح ها علاوه بر تامین بازار استان و استان های همجوار محصول بلدرچین تولیدی استان به خارج از کشور نیز صادر میشود.  
محمدجعفر طالبیان پور با اشاره به اینکه برای پرورش هر ده هزار قطعه بلدرچین زمینه اشتغال یک نفر فراهم می شود افزود : در صورت پرداخت تسهیلات،این تعداد کارگاه پرورش بلدرچین در استان تا دو سال آینده دو برابر می شود و میزان تولید گوشت بلدرچین هم به 140 تن افزایش می یابد.
گوشت بلدرچین دارای پروتئین ومواد معدنی مثل فسفر، منیزیم،آهن و روی است و مصرف آن برای رشد کودکان و جلوگیری از پوکی استخوان در افراد مسن توصیه می شود.
ارسال نظرات