معاون اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تحقق دستاوردهای تخصصی در فرهنگ کتاب مهم ترین وظیفه نهاد کتابخانه ها است از این رو همه تلاش ها در این نهاد باید منتهی به تحقق این دستاورد شود.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۲۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اسماعیل شفاعی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی که در کتابخانه عمومی دکتر حصیبی کلانشهر اراک برگزار شد با اشاره به جایگاه کتابخانه‌ها در رشد و پیشرفت جامعه گفت: کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی به شمار می روند که باید در راستای پیشرفت بیشتر آنها گام عملی برداشته شود.

وی افزود: در تمامی فرهنگ‌ها و ملت‌ها به این نهاد به عنوان یک ضرورت نگریسته می‌شود و مردم نیز بایستی از این نهاد حمایت و پشتیبانی لازم را داشته باشند چراکه مرکز پشتیبانی علمی و دانش افزایی جامعه به شمار می روند.

شفاعی دسترسی آحاد مردم به دانش و رشد تاثیرگذار در عصر اطلاعات را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: این اتفاق با دو رویکرد حاصل می‌شود؛ اول نگاه مسئولان به کتابخانه می‌بایست راهبردی باشد و دوم اینکه متولیان کتابخانه‌ها خودباور باشند تا جایگاه ویژه این نهاد در جامعه نهادینه شود.

معاون اداری و امور مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی یک نهاد غیر دولتی است و هدف ما افزایش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین همه اقشار است.

وی از گسترش کتابخوانی به عنوان عامل تاثیرگذار بر روند گسترش فرهنگ هر جامعه یاد کرد و افزود: گسترش کتابخوانی در تمام جوامع مورد نظر و شایسته است چراکه این مساله بر روند پویایی عقل و دانایی انسان‌ها اثرگذار است.

وی بااشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره کتابخوانی، گفت:کتابخانه‌ها نهادهای 100 درصد فرهنگی هستند که نباید با دید سیاسی به آنها نگاه شود باید از این توفیقی که خداوند نصیب ما کرده درست و به جا و در راستای افزایش سواد جامعه استفاده کنیم.

شفاعی ادامه داد: با توجه به اینکه در نهاد کتابخانه‌های عمومی مشکلاتی در زمینه معشیت و درآمد پرسنل و ساعت کاری آنها وجود دارد، ولی خوشبختانه در استان مرکزی شاهد پیشرفت‌های زیادی در زمینه عمرانی و خدمات و تجهیزات بودیم که جهش خوب و قابل قبولی است.

معاون اداری و امور مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر اینکه بایستی نگاه کتابخانه محور داشته باشیم، گفت: باید نگاه ما کتابخانه محوری باشد اگر بخواهیم بدانیم که در زمینه کتابخوانی پیشرفت داشته‌ایم یا نه باید پیشرفت کتابخانه‌ها را مورد سنجش قرار دهیم. محور کاری ما نیز کتابخوانی است یعنی اگر در این بخش اتفاقی افتاد باید ادعا کنیم که به آن اهداف از پیش تائین شده دست یافته‌ایم.

شفاعی ادامه داد: امیدواریم با هم افزایی و تلاش همه همکاران و مسئولین استان شاهد پیشرفت هایی در زمینه کتابخوانی باشیم. تحقق دستاوردهای تخصصی در فرهنگ کتاب مهم ترین وظیفه نهاد کتابخانه‌هاست از این رو همه تلاش‌ها در این نهاد باید منتهی به تحقق این دستاورد شود.

وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه ها نیز باید در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گام بردارد، بیان کرد: کتاب در فرهنگ اسلامی فرهنگی به غایت مقدس و آسمانی است چراکه خداوند در کتاب آسمانی قرآن به قلم سوگند یاد کرده است بنابراین محصول این قلم که کتاب باشد نیز به همان اندازه مقدس و آسمانی است.

شفاعی با معرفی علی‌اکبر احمدی به عنوان سرپرست جدید کتابخانه‌های عمومی استان گفت: انتصاب ایشان به جا و شایسته بود و برایشان آروزی موفقیت و سربلندی روز افزون داریم. در مدتی مدیریت آقای کمالوندی نیز کتابخانه‌های عموی استان با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده که خوشبختانه با تلاش ایشان شاهد رشد و تعالی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان بودیم.

معاون اداری و امور مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی یکی از استان‌های پیشرفته در زمینه علم و فرهنگ است که توانسته رتبه نخست کتابخوانی را نصیب خود کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات