مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان حدود 120 میلیار ریال به واحدهای مرغداری و روستاهای درگیر با این بیماری، خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۲۷
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محسن شانقی با اشاره به کانون های شناسایی شده آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان مرکزی گفت: تعداد 19 کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی شناسایی شده است که از این تعداد 14 واحد پرورش مرغ تخم گذار و 2 روستا در اطراف تالاب میقان شهرستان اراک و 2 روستا در شهرستان های شازند، خنداب و یک واحد دامداری در شهرستان زرندیه آلوده تشخیص داده شد.

وی افزود: اقدام های پاکسازی، قرنطینه و معدوم سازی بهداشتی در این کانون ها انجام شد که به منظور کنترل و جلوگری از شیوع این بیماری 400 هزار قطعه طیور در این واحدها جمع آوری و معدوم سازی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان حدود 120 میلیار ریال به واحدهای مرغداری و روستاهای درگیر با این بیماری، خسارت وارد کرده است.

فعالیت 15 پست قرنطینه ثابت و سیار در استان

شانقی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی از سوی طیورداران گفت: واحدهای تولید کننده طیور برای کنترل این بیماری باید ضمن رعایت موارد بهداشتی و زیست محیطی از خرید و جابه جایی طیور خودداری کرده و در صورت مشاهده تلفات غیر طبیعی در طیور، موارد را به این اداره کل گزارش یا تلفات را به صورت بهداشتی دفن کنند.

وی افزود: 15 پست قرنطینه ثابت و سیار دامپزشکی استان مرکزی برای کنترل و جلوگیری از حمل مرغ و آلایش غیر بهداتشی طیور در این استان وجود دارد که به دلیل شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان این پست ها برای کنترل تردد خودروهای حمل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی و کود مرغی از 18 دی‌ماه امسال در استان مرکزی فعال هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات