خبرهای داغ:
همزمان با ایام‎الله دهه فجر انقلاب اسلامی؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری هشت جشنواره استانی همزمان با ایام‎الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۴۸
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس، حجت‎الاسلام علی‎اصغر فضیلت عصر امروز در گروه خبری فجر استان گلستان اظهار کرد: جشنواره تجسمی فجر، جشنواره تئاتر استقامت فجر، جشنواره فیلم فجر، جشنواره موسیقی فجر، جشنواره فیلم و فیلمنامه‎نویسی قرآن و عترت، جشنواره تلاوت، جشنواره آواها و نغمات آئینی به مناسبت دهه فجر در استان گلستان برگزار می‎شود.

وی از برپایی نمایشگاه تجسمی فجر در سالن سوره جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد و تصریح کرد: مصوبه‎ای در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان ارائه شد که بر اساس آن مصوبه 11 جشنواره تعریف شده که اجرای کامل پنج جشنواره با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مابقی جشنواره‎ها نیز با همکاری ادارات انجام می‎گیرد.

* از تعدادی دفاتر نشریات در دهه فجر بازدید می‎شود

رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: آئین اختتامیه 11 جشنواره مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان به صورت متمرکز برگزار می‎شود این برنامه پنجم اسفندماه جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد گرفت.

فضیلت با اشاره به فعالیت‎های موضوعی کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: یک فعالیت پژوهشی، سه کارگاه آموزشی، 12 همایش، جشن و جشنواره، تقدیر و تجلیل، دو نشست با اصحاب فرهنگ و هنر، یک مصاحبه با رسانه‎ها، 9 مورد اطلاع‎رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه‎های استانی و شبکه‎های مجازی به مناسبت فجر انقلاب اسلامی برگزار می‎شود.

وی تجلیل از خانواده‎های شاهد و ایثارگر را از دیگر برنامه‎های ایام‎الله دهه فجر یاد کرد و گفت: بازدید از موسسات فرهنگی، هنری، کانون آگهی تبلیغات و دفاتر نشریات از دیگر برنامه‎های پیش‎بینی شده است.

* گلستان میزبان 40 عنوان برنامه در ایام‎الله دهه فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه 13 مورد نمایشگاه در سطح استان برگزار می‎شود، از ارائه دو مورد خدمات رفاهی به پرسنل این اداره کل خبر داد و گفت: مسابقات فرهنگی هنری، کارگاه زنده نقاشی، نمایشگاه تجسمی، نمایشگاه نقاشی، اجرای تئاتر، محفل شعر، جنگ شادمانه، جشن بزرگ انقلاب، جشن فجر با اصحاب فرهنگ و هنر از برنامه‎های این ایام است.

فضیلت از برگزاری موسیقی سنتی و نمایش کمدی در شهرستان بندرگز خبر داد و گفت: نمایشگاه خوشنویسی تجسمی، نشست خانواده با محوریت آسیب‎های اجتماعی، مسابقه فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی، کارگاه خوشنویسی، ساخت کاردستی، کنسرت موسیقی پاپ در گنبدکاووس، نمایشگاه کتاب و یادواره شهدای هنرمند جزو برنامه‎های دهه فجر در استان گلستان است.

وی با اشاره به تمرکززدایی برنامه‎های دهه فجر در استان گلستان از تدارک حدود 40 عنوان برنامه در ایام‎الله دهه فجر در این استان خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها