استاندار کهگیلویه وبویراحمد از احداث مجتمع گردشگری، تفریحی و رفاهی وزارتخانه نفت در زمینی به مساحت 70 هکتار در یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۹۹۵۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
سیدموسی خادمی در جلسه ای با حضور نهاوندی معاون پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران وهیات همراه و غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در محل استانداری، افزود: این مجتمع در 70 هتکتار از 937 هکتار پارک جنگلی در شمال یاسوج جانمائی شده است.
استاندار اظهار داشت: احداث این مجتمع، گردشگری، اقتصاد، اشتغال و جریان توسعه استان را با نفت پیوند خواهد زد و باعث رشد استان بخصوص شهر یاسوج می شود و یکی از مطالبات مهم، بزرگ و اصلی مردم این استان از نفت، محقق شدنی خواهد شد.
خادمی تصریح کرد: این مجتمع تفریحی شامل هتل، کمپینگ های رفاهی و تفریحی، پیست اسکی، فضاهای ورزشی، پیست سوارکاری، باغ پرندگان، باغ گل ها و گیاهان، نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری، مجموعه جانوران و مواردی دیگر می باشد، برای کارکنان شرکت نفت و به صورت عمومی مورد استفاده مردم استان و کشور قرار خواهد گرفت.
استاندار بیان کرد: سال ها بود که نگاه مطالبه گری مردم استانی که لیبل و یا برند نفتی کشور را بر خود دارد، این بود که  از نفت چه سهمی می برند؟ مدنظر بود تا اینکه، این موضوع پیش آمد و از طریق دکتر زنگنه وزیر نفت مسئله را پیگیری کردیم و با مکاتبات با دکترجهانگیری معاون رئیس جمهوری، دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین حوزه نفت توانستیم موافقت آن را دریافت کنیم.
خادمی ابراز داشت: اراده جمعی دولت و استان بر این است تا این طرح عملی شود و این استان با آمادگی کامل در فراهم کردن اموری که برعهده مسئولین استان است ازجمله فراهم کردن زیر ساخت ها و نحوه واگذاری زمین برای سایت و پیگیری های لازم در مرکز کشور، مصمم بوده و تلاشی جدی خواهد داشت.
استاندار یادآور شد: شهرداری، منابع طبیعی و محیط زیست استان هم نسبت به اجرای این طرح از هم اکنون همکاری های لازم را براساس قانون و با هدف کمک و حمایت از این طرح با وزارت نفت بکار گیرند.
معاون پشتیبانی شرکت ملی نفت ایران هم گفت: وزارتخانه نفت مصمم به اجرای این طرح است و قرار بود، این طرح در یکی از استان های همجوار کهگیلویه وبویراحمد احداث شود، ولی با پیگیری های به عمل آمد از سوی استاندار و حاج زارع نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا، این طرح بزرگ اقتصادی و رفاهی در این استان به اجرا در خواهد آمد.
نهاوندی افزود: این مجتمع که دومین مجتمع این وزارتخانه بعد از شمال کشور است در 70 هکتار از زمین پارک جنگلی یاسوج احداث خواهد شد و یکی از بزرگترین طرح های وزارت نفت است.
وی اظهار داشت: ظرف مدت یک ماه آینده موارد قانونی آن طی خواهد شد و مشاور کار خود را آغاز خواهد کرد و به گونه ای هم که آسیب زیست محیطی و منابع جنگلی نداشته باشد.
به گفته نهاوندی، این فضا به عنوان فضای آرامش و رفاه کارکنان نفت کشور و بطور عمومی مورد استفاده خواهد بود.
ارسال نظرات