خودداری شرکت‌های هواپیمایی از تجارت با ایران ادامه دارد

باوجود معامله ایران با شرکت‌های هواپیماسازی «ایرباس» و «بوئینگ»، برخی شرکت‌های مهم لیزینگ هواپیمایی، همچنان تمایلی به تجارت با ایران ندارند.
کد خبر: ۸۸۱۰۰۶۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌رغم معامله ایران با شرکت‌های هواپیماسازی «ایرباس»  و «بوئینگ»، برخی از بزرگترین شرکت‌های لیزینگ هواپیمایی، کماکان تمایلی به تجارت با ایران ندارند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشت ه علی‌رغم آنکه هفته گذشته اولین فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده ایران‌ایر تحویل این شرکت هواپیمایی شد، شرکت‌های بزرگ مالک هواپیما تمایلی برای مبادله با ایران ندارند. 

مدیر عامل شرکت «ایرلیز» گفت: «کماکان با احتیاط عمل می‌کنیم.»

تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران، ناوگان هوایی ایران را فرسوده و نیازمند نوسازی کرده است. از دیگر سو، فرایند تحویل هواپیماهای خریداری شده ایران از بوئینگ و ایرباس زمان‌بر و کُند است.

به همین علت، شرکت‌های هواپیمایی که خواستار دسترسی سریع‌تر به هواپیماهای محبوب‌تر هستند معمولاً برای آغاز استفاده از هواپیماهای وعده داده شده به شرکت‌های اجاره‌دهنده هواپیما رو می‌آورند. در موارد دیگر، شرکت‌های هواپیمایی هواپیماهای سفارش‌داده شده را به شرکت‌های لیزینگ هواپیمائی به عنوان سرمایه‌گذار می‌فروشند و سپس این هواپیما را برای مدت طولانی از این شرکت‌ها اجاره می‌کنند.

شرکت‌های لیزینگ هواپیما در سایه ابهامات موجود تمایلی به مبادلات اینچنینی با طرف‌های ایرانی ندارند. 

مدیرعامل ایر لیز در نشست سه‌شنبه درباره دلیل عدم تمایل به معامله با ایران به تردید افکنی‌های ترامپ در قرارداد خرید هواپیما از طرف ایران اشاره کرد و گفت: «لازم است حواسمان به این موضوع باشد.»

ارسال نظرات