برگزاری کارگاه فضای مجازی در سپاه ناحیه طارم

کارگاه آموزشی فضای مجازی با حضور شاه محمدی کارشناس پلیس فتا استان زنجان و هیئت همراه ، کارکنان و سربازان سپاه ناحیه طارم در محل سالن اجتماعات سپاه ناحیه طارم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۰۰۹۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، کارشناس پلیس فتا استان زنجان در کارگاه آموزشی فضای مجازی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این رابطه فرموده است اگر بنده رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می شدم که این نکته رهبری اهمیت این موضوع را می رساند.

شاه محمدی فعالیت های پلیس فتا را در رصد برنامه های شبکه اجتماعی خوب ارزیابی کرد و افزود: رسیدگی به جرائم مالی، اقتصادی، سیاسی، مواد مخدر و نظارت بر فضای مجازی از جمله فعالیت های این پلیس است بنابراین باید آگاه باشیم آنچه که در فضای واقعی اتفاق می افتد در فضای مجازی پیشرفته تر از آن وجود دارد.

کارشناس پلیس فتا استان زنجان به راه اندازی کانالهایی در شبکه های اجتماعی جهت تخریب ارزشهای انقلابی و دینی اشاره کرد و افزود: هویت در شبکه های اجتماعی یک هویت پنهان است بنابراین در مقابل جنگ نرم باید جنگ نرم اتفاق بیفتد همانند نامه ای که رهبر انقلاب به جوانان اروپایی نوشت.

شاه محمدی با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان علی(ع) گفت: ایشان فرموده است: تربیت فرزندان خود را با زمان خود آنها انجام بدهید نه با زمان خودتان، بنابراین با توجه به اینکه قدرت رسانه ای ما ضعیف است ولی ما هم دسترسی به شبکه های اجتماعی را داریم می توانیم بهترین استفاده را از این وضعیت پیش آمده ببریم.

وی در ادامه به مأموریت کلی پلیس فتا اشاره کرد و گفت: ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت های علمی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه اطلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی، صیانت از تعرض به ارزشها و هنجارهای جامعه، صیانت از منافع ، اسرار و اقتدار ملی در فضای تبادل اطلاعات و … از جمله وظایف این پلیس می باشد.

کارشناس پلیس فتا استان زنجان گوشی های هوشمند را یکی از ابزارهای جاسوسی دشمن دانست و افزود: حتی در حال خاموشی هم قابلیت دارد به محض فعال شدن با ماهواره ارتباط پیدا کند بنابراین از ورود اطلاعات شخصی به داخل این گوشی ها جدا خوداری نمایید.

شاه محمدی با اشاره به آسیب های فضای مجازی در کشور گفت: در ایران بالغ بر ۱۵۰ شبکه فعال هستند که ۷۰ درصد کاربران ایرانی در شبکه تلگرام عضو هستند.

کارشناس پلیس فتا استان زنجان شایعه پراکنی را بعنوان یکی دیگر از ابزارهای اصلی در شبکه های اجتماعی دانست و خاطر نشان ساخت: بافت سنتی جامعه به گونه ای است اگر بحث فرقه ها در یک فضای واقعی اتفاق افتاد در صورتیکه در اینترنت عضویابی کرد بتوانیم در استانی که با نام شور و شعور حسینی مزین است تا حدی بتوانیم این وضعیت را حفظ کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار