مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) سپاه زنجان:

ما در طول زندگی همواره به موعظه نیازمندیم

ما بايد بپذيريم که در طول زندگی همواره به موعظه نیازمندیم و در هر رتبه و با هر شخصیتی که داریم خود را مستغنی از نصیحت ندانیم.
کد خبر: ۸۸۱۰۰۹۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمايندگي ولي فقيه در تیپ 36 زنجان در جمع کارکنان تیپ با اشاره به اهمیت رسالت پاسداری گفت: پاسداری از انقلاب به ما اعتبار و ارزش می دهد.

حجت الاسلام نجفی افزود: سرمایه عمر یک فرصت محدود است که خدا در اختیار انسان قرار داده است تا بالاترین سود را کسب کرده و بهترین بهره را از آن ببرد که توفیق پاسداری از انقلاب بهترین بهره برداری و بهترین سود از سرمایه عمر ماست.

وی با استناد به روايتي از نبی مکرم اسلام که در قالب نصايح پيامبر به ابوذر آمده است،اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام در خطاب خود به ابوذر غفاری فرمودند که ای ابوذر! پنج چيز را قبل از پنج چيز مغتنم بشمار؛ اول جواني را قبل از اين كه به پيري برسي قدر بدان؛ چون در فصل جواني است كه انسان مي تواند با نفس خود مبارزه كند و هنوز خيلي از رذايل اخلاقي در وجود انسان رشد نكرده و ريشه ندواينده است؛ دوم سلامتي را قبل از اين كه بيمار شويد قدر بدانيد چون انسان هميشه در صحت و سلامتي به سر نمي برد و هر لحظه ممکن است بيماري و امراض به سراغ انسان بیاید؛ سوم بي نيازي و توانگري را قبل از اينكه دچار فقر شويد قدر بدانيد چون شرايط هميشه براي انسان يكسان نيست و اگر مي خواهيد كار خير و عام المنفعه اي را انجام دهيد قبل از فقر و نداري انجام دهيد. چهارم اينكه فرصت را قبل از گرفتاري قدر بدانيد و غنيمت بشمريد چون فرصت ها هميشه وجود ندارند و از دست مي روند و پنجم اينكه زندگي را قبل از مرگ دريابيد.

حجت الاسلام نجفی تصریح کرد: ما بايد بپذيريم که در طول زندگی همواره به موعظه نیازمندیم و در هر رتبه و با هر شخصیتی که داریم خود را مستغنی از نصیحت ندانیم؛ هر انسان مخلصي به سه خصلت محتاج و نيازمند است كه بتواند انسان موفقي باشد اول اينكه خداوند به او توفيق دهد؛ دوم خودش بتواند خودش را نصيحت كند و سوم این که عیب خود را بپذيرد و تصميم بر اصلاح داشته باشد .

مسئول نمايندگي ولي فقيه در تیپ 36 زنجان در پایان خاطر نشان ساخت: ما در هر موضع و جایگاه و مقام و شخصیتی که باشیم همواره باید از خودمان مراقبت و مواظبت و خود را در برابر وسوسه های شیطان صیانت و حفاظت کنیم.

basijnews agency, [19.01.17 11:04]

برگزاری همایش های علمی تخصصی فضای مجازی، تهدیدات و فرصت های پیش رو و ارائه راهکار

برگزاری همایش های علمی در موضوعات مختلف، نقش عمده ای در تبادل و انتقال اندیشه ها و یافته های پژوهشی، شناخت و تعامل متقابل صاحبنظران ایفا می نماید.

این فعالیت علمی به منظور پاسخگویی به برخی از نیاز های دانشی و تبادل نشر و تقویت و توسعه بنیه علمی سپاه و پاسداران صورت می پذیرد. لذا با توجه به نقش و اهمیت بهره گیری از تجارب پاسداران، فرماندهان و مدیران به منظور ایجاد پیوستگی در سیر تکاملی نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری و بهره گیری از آن در انجام ماموریت ها و اداره بهتر سازمان؛ همچنین انتقال منظم تجارب داخلی و بیرونی سازمان به پاسداران جوان و کاهش هزینه های ناشی از روش آزمون و خطا، برگزاری همایش های علمی با همکاری اساتید دانشگاه ها، پژوهشکران، مدیران ارشد سپاه، کشور و سازمان های فعال در امر دانش و پژوهش تدارک دیده شده است.

هدف همایش :

تبادل دانش با مراجع ذیربط در داخل و خارج از سپاه به منظور پاسخگویی به برخی از مسائل کشف شده پاسداری از انقلاب اسلامی با بهره گیری از دانش بیرونی رده یا حل برخی از مسائل انقلاب اسلامی مبتنی بر تجربه و دانش درونی رده با برگزاری همایش های علمی در سطوح مختلف رده.

منظور:

1- توسعه دانش بنیادی، توسعه ای و کاربردی در سپاه؛

2- حل مسائل و مشکلات دانشی سپاه در حوزه های مختلف؛

3- اطلاع رسانی به صاحبان خرد، اندیشه و کارشناسان امر از نتایج و یافته های پژوهشی؛

4- ایجاد بستر تبادل دانش ضمنی و تجربیات به دیگران؛

5- آشنایی با نظریه های جدید علمی ( از جمله مرز دانش) و کاربست آن ها در سپاه؛

6- شناسایی توانمدی های بالقوه و بالفعل اندیشمندان و پژوهشگران برای رفع بخشی از نیازهای علمی و پژوهشی سپاه؛

7- ارائه توانمندی های به منصه ظهور رسیده در همایش که از نتایج پژوهش بهره برداری میکند.

کارکرد همایش از منظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی):

- حل مسئله به شکل عمیق و علمی؛

- آینده نگری و ریشه یابی مسائل؛

- فرهنگ سازی؛

- گسترش تفکر؛

- باز کردن گره های ذهنی؛

- ارائه راهکار علمی؛

- اقناع افکار نخبگان.

basijnews agency, [19.01.17 11:04]

این خبر رو لطفا تنظیم کنید

basijnews agency, [19.01.17 11:12]

برگزاری رزمایش کشوری شبکه شباب همزمان در استان زنجان

رزمایش کشوری شبکه شباب همزمان با حضور بسیجیان استان زنجان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: معاون فاوا سپاه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: این رزمایش از یکم تا 12 بهمن با حضور بسیجیان استان زنجان و در 740 نقطه استان برگزار خواهد شد.

بهلولی افزود: این رزمایش که سومین رزمایش شبکه شباب می باشد، بمنظور مشارکت آحاد بسیجیان بخصوص مجموعه های اندیشه ورز جهت اعتلای بسیج صورت می گیرد.

وی گفت: رزمایش کشوری شبکه شباب با هدف فعال سازی نقاط غیر فعال و آنالیز مغایرت های آماری، بهره برداری از شبکه شباب، بررسی و مرتفع نمودن مشکلات شبکه شباب برگزار می شود.

معاون فاوا سپاه استان زنجان افزود: این رزمایش در سه سطح رده های صفی شامل پایگاه، حوزه و کانون های اقشار بسیج، نواحی تابعه سپاه و سپاه استان به اجرا در خواهد آمد.

وی اظهار داشت: از مراحل رزمایش می توان به درج خبر آغاز رزمایش، ارسال یک نامه در سامانه مکاتبات بسیج به رده های مافوق، تشکیل مجموعه های اندیشه ورز توسط فرماندهان نواحی، حوزه و پایگاههای مقاومت بسیج، مراجعه به سایت مرکزی بسیج به نشانی razmayesh95.bsj و انجام عملیات محورهای مربوطه نام برد.

بهلولی اضافه کرد: فعال سازی سامانه، ارسال محتوا، گزارش پهنای باند، کارکرد صحیح خطوط تلفن و سیستم رایانه ای کامل از مواردی هستند که شامل امتیاز دهی خواهند بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار