خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اقامه نماز به معنای اقامه عدالت، دلسوزی برای مردم، ریشه کن شدن رشوه‌خواری، پارتی‌بازی، اختلاس و حقوق‌های نجومی است.
کد خبر: ۸۸۱۰۱۲۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزار بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای حسین سالاری، معاون ستاد ‌عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت‌الاسلام رمضانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: قرآن کریم خادمی در مساجد و امور دین را یکی از افتخارات حضرت ابراهیم (ع) معرفی کرده است و این مهم گویای اهمیت خدمت در حوزه مساجد و دین است

وی تصریح کرد: طبق منابع دینی، خدمت در مساجد موقعیت بسیار بالایی برای انسان محسوب می‌شود و اگر آن را به خوبی درک کنیم همواره برای خدمت در مساجد پیش‌قدم خواهیم شد.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که نباید صرفاً به واسطه مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم در حوزه دین فعالیت کنیم، گفت: خادمی در حوزه مسجد و دین زمانی ارزش و منزلت بیشتری می‌یابد که صرفاً به خاطر مسئولیت‌های که به واسطه آن حقوقی دریافت می‌کنیم، نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که استقبال جوانان هر روز از نماز بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که شرکت دانشجویان و جوانان ما در نمازهای جماعت رو به افزایش است، به طوری‌که در برخی از دانشگاه‌های استان در دو نوبت نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که حضور کمی و کیفی جوانان در مساجد و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ارتقا یافته است، افزود: در حوزه‌های دیگر دینی و مذهبی هم شاهد ارتقای کمی و کیفی حضور جوانان هستیم و این نوید آینده‌ای روشن و امیدبخش را می‌دهد.

عابدینی با اشاره به اهمیت نماز در اسلام، عنوان کرد: در منابع دین اسلام تأکید شده است که نماز ستون دین است و اگر این عمل عبادی مورد قبول حق‌تعالی قرار گیرد، سایر اعمال نیز پذیرفته می‌شود.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که نماز خواندن به تنهایی جامعه را از گرفتاری‌ها و مشکلات نجات نخواهد داد، ابراز داشت: نماز زمانی جامعه را از فحشا و منکر و سایر انحرافات حفظ می‌کند که اقامه شود.

وی در این خصوص افزود: اگر نماز در جامعه‌ای اقامه شود، شایسته‌سالاری در آن رواج می‌یابد و دزدی، رشوه‌خواری، طلاق، اختلاس و بسیاری از انحرافات و گرفتاری‌های دیگر از آن دور می‌ماند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: جامعه‌ای که در آن نماز اقامه می‌شود، با پیشرفت و تحول روبرو خواهد شد و در چنین جامعه‌ای هیچ کارفرمایی حق کارگر خود را ضایع نمی‌کند و کرامت‌ها حفظ می‌شود

عابدینی اذعان کرد: اقامه نماز به معنای اقامه عدالت، دلسوزی برای مردم، ریشه کن شدن رشوه‌خواری، پارتی‌بازی، اختلاس و حقوق‌های نجومی است.

وی اظهار کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند باید معیشت مسئولان با ضعیف‌ترین مردم جامعه هماهنگی داشته باشد.

 

در ابتدای این دیدار آقای حسین سالاری، معاون ستاد ‌عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور و حجت‌الاسلام رمضانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین گزارشی از برنامه‌های خود ارائه کردند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها