معاون عمران و توسعه شهر و روستا وزارت کشور :
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در دولت اشاره داشت و گفت : به زودی این لایحه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
کد خبر: ۸۸۱۰۱۲۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان هوشنگ خندان دل در همایش شهرداران لرستان که در سالن جلسات استانداریبرگزار شد در سخنانی با اشاره به وجود مشکلات فراوان در حوزه مدیریت شهری کشور اظهار داشت: حجم و گستردگی این مشکلات بسیار است که تنها با عشق و ایثارگری قابل حل هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۱ حدود ۷۲ درصد از جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند که این میزان در سال ۹۵ به ۷۵ درصد خواهد رسیدافزود : سه چهارم جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بر ضرورت سرعت بخشیدن به ارائه خدمات در شهرهای کشور تاکیدداشت و گفت : قوانین و مقررات باید در این راستا مصوب شود.

خندان دل در ادامه سخنان خود با اشاره به لایحه اداری و استخدامی شهرداری ها خاطر نشان کرد : این لایحه حدود شش ماه بوده که در کمیسیون های اجتماعی و فرعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که امیدواریم هرچه زودتر در صحن علنی مجلس مورد رای گیری و ابلاغ شود.

وی عنوان داشت : در حال حاضر وضعیت شغلی چند صد هزار نفر در شهرداری ها با تصویب این لایحع در مجلس شورای اسلامی روشن می شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در دولت اشاره داشت و خاطر نشان کرد : به زودی این لایحه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

خندان دل بیان کرد: این لایحه نیز در دولت در حال بررسی است که به زودی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به فقدان منابع مالی لازم در شهرداری های کشورافزود : معضل دیگر که در این حوزه با ان مواجه هستیم بحث توزیع نامناسب مالی در شهرداری های کشور است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه بر اساس بررسی های صورت گرفته ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری ها طی امسال مصرف می شود خاطرنشان کرد : در این راستا اگر جمعیت شهری را ۶۰ میلیون نفر حساب کنیم برای هر نفر در کشور یک میلیون تومان هزینه می شود.

خندان دل با بیان اینکه از مجموع ۶۰ هزار میلیارد تومان حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تنها به شهر تهران اختصاص پیدا می کندتصریح کرد : همچنین حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان آن نیز به شهر مشهد اختصاص پیدا می کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت : حدود ۴۵ درصد بودجه شهرداری ها بین هفت تا هشت شهر بزرگ و ۵۰ درصد نیز بین هزار و ۲۴۰ شهر کشور توزیع می شود.

انتهای خبر/ز

ارسال نظرات