استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: نباید برجام را به پاشنه آشیلی برای کشورمان تبدیل کنیم تا دشمن از این مسئله به عنوان نقطه ضعف ما سوءاستفاده کند.
کد خبر: ۸۸۱۰۱۵۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه تهران، کرمان و بناب با اشاره به ضرورت توجه به برجام اظهار کرد: اگر با توجه به اقتصاد مقاومتی بر توان داخلی تکیه کنیم، حتی اگر برجام از سوی آمریکایی‌ها پاره شود، می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم.

وی ادامه داد: اشتباه است که همه چیز را به مسئله برجام گره بزنیم، به گونه‌ای که دیگر بدون آن زندگی برای مردم ممکن نباشد، البته افرادی برای تحقق برجام زحمت کشیدند و برجام یک اتفاق خوب بود، اما اینکه کشورمان در برابر تحریم‌ها ناتوان است و بر برجام تکیه کرده است، واقعیت ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اینکه برخی از رسانه‌ها تلاش می‌کنند که تنها راه نجات کشور را برجام معرفی کنند، یک عیب به شمار می‌رود، نباید برجام را به پاشنه آشیلی برای کشورمان تبدیل کرد تا دشمن از این مسئله به عنوان نقطه ضعف ما سوء‌استفاده کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی دقت در مسئله برجام را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید این خیال را داشته باشیم که سرنوشت کشورمان به برجام گره خورده است، این مسئله این روزها دوباره مورد توجه قرار گرفته است و افراد صاحب پست‌های اجتماعی باید در مسئله برجام دقت کنند.

وی ادامه داد: عربستان یکی از عقب مانده‌ترین کشورهای جهان در زمینه قوانین انسانی است، اما با این وجود غربی‌ها که ادعا می‌کنند مدافع حقوق بشر هستند، از عربستان حمایت می‌کنند، دلیل این مسئله تنها پول بوده و آبروی غربی‌ها با حمایت از عربستان از بین رفته است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در یمن هم شاهد هستیم که این کشور به دست عربستان به ویرانه‌ای تبدیل شد، اما باز هم می‌بینیم که با غربی‌ها با وجود جنایت‌های عربستان در یمن، از این کشور حمایت می‌کنند و این به دلیل پول‌های عربستان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت چشم‌پوشی از پول نامشروع اظهار کرد: برخی در زندگی مراقب نماز و روزه خود هستند، اما در مواجهه با پول از آن نمی‌گذرند، به انسانی می‌توانیم با تقوا بگوییم که چشمش را بر پول نامشروع ببندد و هوای نفسش را کنار بگذارد، خیانت در اموال کشور و بانک‌ها یک مشکل بزرگ است.

وی ادامه داد: راه درمان انواع بیماری‌های جامعه در احادیث و روایات پیدا می‌شود، امام محمد باقر(ع) در حدیثی راه اهل بهشت شدن را عمل به پنج برنامه عدم خیانت در بیت المال، مقابله با ظلم ظالمان در حق مظلومان، نترسیدن از دشمن، یکسان دانستن منابع خود با منافع مردم و رعایت انصاف در تقسیم ارث معرفی کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف مسلمانان ایستادگی در مقابل دشمن با تمام قوا و کوتاه کردن دست ظالم و مقابله با اوست، در این راستا ایران از مردم کشورهایی همچون سوریه، عراق و یمن حمایت می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: عقب ماندگی در زمینه علم موجب عقب ماندگی در بقیه حوزه‌ها می‌شود و یکی از راه‌های موفقیت تلاش برای رشد بیشتر علمی است.

ارسال نظرات