عملیات اجرایی کارخانه سیمان سپوی دهدشت از اول اسفند ماه امسال آغاز می شود.
کد خبر: ۸۸۱۰۱۶۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان کهگیلویه گفت: عملیات اجرای طرح کارخانه سیمان سپوی دهدشت بعد از 5 سال بلاتکلیفی از اول اسفند امسال آغاز می شود.
 عدل هاشمی پور با بیان اینکه این طرح با وجود 25 درصد پیشرفت کاری به دلیل نبود حمایت سیستم بانکی متوقف شده بود افزود:قرار داد این کارخانه با یک شرکت چینی به مبلغ 90 میلیون یورو منعقد شده که از اول اسفندماه اجرای این کارخانه دوباره از سرگرفته می شود.
وی ظرفیت تولید این کارخانه را هزار و 200 تن در روز اعلام کرد و گفت: طرح سیمان سپو بزرگ‌ترین پروژه سیمان سفید کشور است که از نظر کیفیت مواد و صادرات نسبت به سایر تولیدکنندگان از بهترین کیفیت و موقعییت صادراتی برخوردار است.
هاشمی پور با بیان اینکه تعدادی از طرح های غیرفعال شهرستان براساس برنامه زمان بندی تعریف،فعال و در حال اجراست گفت:جاده دیشموک به قلعه رئیسی و قلعه رئیسی به پاتاوه طرح ملی شده است که بیش از 20 میلیون متر مکعب عملیات خاکی دارد.
وی از تصویب احداث تونل کوه خائیز در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و افزود: این طرح نیز از طرح های ملی و متصل به جاده پاتاوه به دهدشت در شهرستان کهگیلویه است که به محض بهره‌برداری از جاده پاتاوه عملیات این تونل شروع شده که با بهره برداری از آن محور دهدشت- بهبهان 30 کیلومتر کاهش می یابد.
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این نشست از اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای دهدشت،چرام، سوق و لنده خبر داد و گفت: مناقصه این طرح ملی آبرسانی به زودی برگزار می‌شود.
ارسال نظرات