با لباس شخصی وضعیت تالارها را بررسی می کنیم

رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرواز هلی‌شات‌ در این استان بدون مجوز از معاونت اجتماعی پلیس ممنوع شد.
کد خبر: ۸۸۱۰۱۷۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
سرهنگ مهدی انصاری عصر امروز در نشست مسئولان انتظامی و قضائی کهگیلویه و بویراحمد با صاحبان تالارهای عروسی و اماکن تفریحی یاسوج اظهار داشت: ساماندهی تالارهای عروسی به طور ویژه در دستور کار قرار دارد و در این زمینه بیکار ننشسته‌ایم.

وی با بیان اینکه تیراندازی‌های شبانه و گاه و بی‌گاه در تالارهای عروسی در برخی مواقع مانع آرامش خانواده‌ها شده است عنوان کرد: نباید برای خوشی چند دقیقه ‌مانع آسایش و آرامش سایر همشهریان ‌باشیم.

انصاری با اشاره به اینکه فیلمبرداری با هلی‌شات از مراسمات محتلف به ویژه عروسی‌ها در تالارهای عروسی مشکلاتی را به وجود می‌آورد، افزود: بسیاری از فیلم و عکس‌های مراسمات مختلف سبب بروز مشکلاتی در گذشته شده که به طور حتم بدون اقدامات لازم پایانی ندارد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آموزه‌های دینی نسبت به حفظ آبروی مومن تصریح کرد: باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم آبروی افراد با سهل انگاری مخدوش شود.

انصاری با تاکید بر اینکه هرگونه فیلمبرداری و عکسبرداری با هلی‌شات بدون مجوز از پلیس ممنوع است، گفت: در صورت هرگونه تخلف در این زمینه برخورد می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که با همه صنوف در استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری و تعامل داریم اظهار کرد: یکی از صنوف بسیار مهم باغ‌های تفریحی و تالارها هستند.

نان بدون امنیت هیچ ارزشی ندارد

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه باید به دنبال تأمین امنیت مردم باشیم چرا که نان بدون امنیت هیچ ارزشی ندارد و تا امنیت نداشته باشیم زندگی بی‌ارزش است.

انصاری با توصیه به صاحبان این اماکن که نباید به هر قیمتی نان به دست آوریم تصریح کرد: اگر مردم در باغ‌ها و تالارها امنیت نداشته باشند نان درآوردن و کسب و کار ما ارزشی ندارد.

این فرمانده ارشد انتظامی با تأکید به این که روزانه هزاران نفر با امید و آرزو به باغ‌های تفریحی و تالارها می‌روند خاطرنشان کرد: همه ما مسؤول هستیم و نباید اجازه دهیم که اوقات مردم با حضور در چنین فضاهایی تلخ شود و یا مشکلی برای کسی ایجاد شود.

انصاری به فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هم اشاره کرد و گفت: اگر این دو فریضه را در برنامه‌های عروسی و جشن‌ها اجرا کنیم مشکلات امروزی را نخواهیم داشت.

تیراندازی در برنامه‌های عروسی بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده
وی در ادامه به برخی سنت‌ها دارای اشکال اشاره کرد و گفت: تیراندازی در برنامه‌های عروسی سنتی غلط است که بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده و موجب ایجاد اخلال در نظم عمومی شده است.

فرمانده انتظامی استان با قدردانی از همکاران خود و دستگاه قضایی که این مشکل را تا حدود زیادی در استان برطرف کردند تأکید کرد: ما و دستگاه قضایی در مقابل اخلال‌گران در نظم عمومی همانند یک مشت واحد عمل می‌کنیم.

وی با بیان برخی دیگر از رسوم غلط در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله در برنامه‌های شادی و عزا گفت: در مدت چند سالی که به عنوان فرزند این استان در شیراز مسوول بودم هیچ‌گاه ندیدم که بیشتر از چهار خودرو پشت سر خودروی عروس و داماد حرکت کنند در حالی که در استان ما یکی از بزرگترین مشکلات همین رژه خودروها پشت سر عزا و شادی است.

انصاری البته گریزی هم به اقدامات صورت گرفته توسط پلیس در سال گذشته و امسال زد و گفت: از سال ۸۳ به این طرف هیچ سالی نداشتیم که نزاع دسته‌جمعی در استان ما کمتر از سال قبل آن باشد به جز در سال گذشته که نزاع‌های دسته جمعی ۲۵ درصد و نزاع فردی ۵۰ درصد کاهش داشت.

با لباس شخصی جویای وضعیت تالارها می شویم
وی اولتیماتومی هم به برخی صاحبان باغ‌ها و تالارها داد و گفت: از این پس برای بررسی وضعیت این اماکن با لباس شخصی جویای این وضعیت خواهیم شد و از افرادی که در برنامه‌ها حضور دارند جویای وضعیت نظم و اعمال قانون خواهیم بود تا مردم با خاطر جمعی و  بدون دغدغه در چنین اماکنی حضور داشته باشند.

این فرمانده انتظامی در پایان با بیان اینکه برای همه برنامه‌ها و روزهای سال از جمله سیزده به در و چهارشنبه سوری و سایر ایام نسخه لازم پیچیده می‌شود خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهیم که فضا برای بزهکاری در استان آماده باشد.

انتقاد از فرهنگ و ارشاد

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با ابراز رضایت از برخورد با تیراندازی در تالارهای عروسی یاسوج گفت: در برخی تالارها هنوز اقدام به تیراندازی می‌شود که باید در این زمینه برخورد شود.

رضایت علیزاده با انتقاد از فرهنگ و ارشاد به دلیل مجوز پخش به هر نوع موسیقی بیان کرد: در تالارهای عروسی و اماکن تفریحی به موضوع نماز بی توجهی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در تالارهای عروسی خدمات اجباری از جمله فیلم، عکس و موسیقی به مردم ارائه می‌شود که باید در این زمینه مسئولان متولی چاره اندیشی کنند.

الماس قبادی افزود: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر برخورد با خدمات اجباری در تالارهای عروسی تشدید کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار