خبرهای داغ:
ششمین یادواره گرامیداشت شهید سید مجتبی نواب صفوی و همرزمان به همت سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۱۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
ششمین یادواره شهید نواب صفوی در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، ششمین یادواره گرامیداشت شهید سید مجتبی نواب صفوی و همرزمان پنج‌شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در جوار مزار این شهید انقلاب اسلامی واقع در آرامستان وادی‌السلام قم برگزار می‌شود.

اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، سازمان بسیج کارمندان سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع)، پایگاه حضرت ولی عصر(عج) حوزه شهید حصیری ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) و ستاد گرامیداشت شهید نواب صفوی در راستای برگزاری این مراسم مشارکت داشته‌اند.

شهید سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی در سال ۱۳۰۳ در خانواده‌ای روحانی در تهران به دنیا آمد و از هفت سالگی وارد دبستان حکیم نظامی شد و همزمان با تحصیل در مدرسه صنعتی آلمانی‌ها در یکی از مساجد خانی‌آباد نو به دنبال فراگیری دروس دینی بود.

این شهید انقلاب اسلامی سال 1322 با استخدام در شرکت نفت راهی آبادان شد و طی مدت کوتاهی به علت درگیری با یکی از متخصصان انگلیسی به سمت نجف حرکت کرد در مدرسه «قوام» نجف در جوار علامه امینی به تحصیل علوم دینی پرداخت.

وی در کارنامه سیاسی خود مبارزه با دکتر مصدق و ایجاد تشکیلات فداییان اسلام را به ثبت رسانده است تا اینکه در 27 دی‌ماه سال 1334 به همراه خلیل طهماسبی، مظفر علی ذوالقدر و سید محمد واحدی توسط رژیم پهلوی تیرباران شد و به خیل شهدا پیوست.
ارسال نظرات