مدیر کارخانه پنبه‌پاک‌کنی در درگز در گفتگو با «بسیج»:
مدیر کارخانه پنبه‌پاک‌کنی در درگز گفت: افزایش مشکلات کشاورزی، خشکسالی، عدم حمایت مناسب از پنبه‌کاران، واردات پنبه، نخ، پارچه و البسه، در نهایت منجر به ضعیف شدن کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی شده است.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۲۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
دولت زارعی مدیر کارخانه پنبه پاک‌کنی جین درگز در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص مشکلات تولیدی خود گفت: این کارخانه پنبه‌پاک‌کنی که بیش از ۶۰ سال قدمت دارد؛ حال خوبی ندارد و چرخ آن به سختی می‌چرخند.
 
وی افزود: این کارخانه ۲۰ سال پیش به بخش خصوصی واگذار شد و با وجودی که در گذشته رونق خوبی داشت و موجبات اشتغالزایی منطقه بود؛ اکنون در عمل سود اقتصادی مناسبی ندارد.
 
مدیر کارخانه پنبه‌پاک‌کنی با بیان کاهش ۱۰ درصدی تولید این کارخانه گفت: این کارخانه در گذشته ای نه چندان دور بیش از ۱۰هزار عدل‌پنبه تولید می‌کرد؛ اما متاسفانه در حال حاضر می‌تواند تنها حدود هزار عدل‌پنبه تولید کند.
 
وی ادامه داد: با کاهش تولید، افزایش هزینه‌های انرژی و سایر هزینه‌ها، در عمل این کارخانه سود چندانی ندارد و فقط برای تامین مخارج کارگران آن، چرخ آنرا به سختی می‌چرخانیم.
 
زارعی ضمن اشاره به کاهش کارگران این کارخانه گفت: در صورت حمایت دولت از کشاورزان پنبه و افزایش تولید پنبه در شهرستان این کارخانه می‌توانست؛ تعداد کارگران را از ۱۰ نفر به ۳۰ نفر افزایش دهد.
 
وی افزود: افزایش مشکلات کشاورزی، خشکسالی، عدم حمایت مناسب از پنبه‌کاران، واردات پنبه، نخ، پارچه و پوشاک، در نهایت منجر به ضعیف شدن کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی در درگز شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها