خبرهای داغ:
شهردار تهران از افزايش 100 كيلومتري متروي تهران تا اوايل سال آينده خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۳۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
افزايش 100 كيلومتري متروي تهران/ 21 هزار نفر سه شيفت در متروي تهران كار مي‌كنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جنوب شهر تهران در 10 سال اخیر اظهار کرد: از هر فردی در مورد اقدامات در جنوب شهر سؤال شود، گواه این است که در جنوب شهر تحولات بزرگی اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی از سمت قم وارد تهران می‌شد، در بزرگراه آزادگان یک ساعت و نیم در ترافیک بود، ولی امروز هر فردی بخواهد از اتوبان عبور کند، بیشتر از پنج دقیقه در ترافیک نیست، البته باید در نظر داشت این اتوبان شلوغ‌ترین اتوبان کشور است.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش مترو گفت: در حوزه مترو اتفاقات بزرگی در تهران افتاده است. مترو کنونی با مسافت 180 کیلومتر در حال بهره‌برداری است، روزانه بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر با مترو جا به جا می‌شوند.

وی عنوان کرد: گذشتگان نیز در توسعه مترو تلاش کردند، ولی در دوره بیش از 20 سال در مجموع حدود 70 کیلومتر مترو احداث شده است. 100 کیلومتر ادامه مترو کارهای آن انجام شده و 30 کیلومتر خطوط مترو تا قبل از پایان سال افتتاح می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: خطی از مترو که به فرودگاه امام می‌رسد در پایان همین سال افتتاح می‌شود، خطی دیگر نیز تا پایان ماه رمضان ایام عید فطر به بهره‌برداری می‌‌رسد، بنابراین در حوزه کارهای عمرانی در مقیاس جهانی در این بخش کار شده است.

وی با بیان اینکه 21 هزار نفر سه شیفت در متروی تهران در زیر زمین شبانه‌روز کار می‌کنند، یادآور شد: سازمان مسؤول حمل و نقل ریلی جهانی در سه سال گذشته شهرداری تهران را به عنوان نخستین شهرداری در دنیا در ساخت مترو انتخاب کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه در زمینه وظایف ذاتی و قانونی خود تلاش کردیم، گفت: باور داریم در نظام اسلامی مهم‌ترین وظیفه دینی، تبلیغ قرآنی و اهل بیت(ع) این است که کار خوب و به موقع انجام دهیم که اثر آن از هر کار فرهنگی دیگر بیشتر است.

وی با بیان اینکه وظیفه مدیران اجرایی اثبات کارآمدی است، عنوان کرد: ‌اگر این کارآمدی اتفاق بیفتد و مردم  احساس رضایت کنند، بزرگترین تبلیغ دین است و اگر این کار را بد انجام دهیم، بزرگترین ضربه را خواسته و ناخواسته بر پیکر دین زدیم.

قالیباف به تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: اگر از قبل کار تنظیم شود، می‌توان از این سختی‌ها عبور کرده و این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به فعالیت 18 هزار هیأت مذهبی و 2 هزار و 300 مسجد تهران گفت: مسجد و هیأتی وجود ندارد که شهرداری تهران مسائل و مشکلات آنها را حل نکرده باشد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با توسعه شهر سرانه‌ها توسعه پیدا نکرده حتی مدرسه و مراکز بهداشتی نسبت به گسترش شهر توسعه نداشته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش مسجد در طول بیش از یک دهه گفت:‌ به بیش از 350 مسجد جدید به غیر از مساجدی که تعمیر یا نوسازی شدند، از مرحله زمین تا ساخت کمک‌هایی شده است که از این تعداد 180 مسجد احداث شده است.

قالیباف خاطرنشان کرد:‌ تأکید بر این بوده مسجد را شهرداری به طور کامل نسازد، بلکه مردم در ساخت مسجد دخیل باشند، ولی برخی از مساجد شرایطی داشته که باید خودمان عملیات احداث را به پایان می‌رساندیم.

وی با اشاره به اقدامات در زمینه مسائل اجتماعی در شهر گفت: زنان سرپرست خانواری در تهران هستند که زیرپوشش هیچ سازمانی قرار ندارند، مشکلات اقتصادی و فرهنگی بسیار پیچیده‌ای در زندگی آنها وجود دارد و در معرض آسیب هستند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: این امر در مناطق محروم و بافت‌های فرسوده نمود بیشتری دارد، شهرداری باید در حوزه اجتماعی این بخش‌ها ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 900 هکتار بافت فرسوده در مناطق مختلف وجود دارد، گفت:‌ شهرداری برای احداث خانه در مناطقی که مشخص است که در محرومیت هستند، مبلغی برای پروانه دریافت نمی‌کند.

قالیباف عنوان کرد: خانواده‌هایی که پول انشعاب آب، برق و گاز ندارند شهرداری به آنها کمک می‌کند و همچنین مسؤولیت حمل و نقل معلولان خانواده‌های دارای فرزند معلول که اغلب از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند، بر عهده گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: 12 هزار و 500 نفر از افراد آسیب‌دیده زیرپوشش خدمات قرار گرفتند و این افراد در خیابان مانده، کودک کار و... هستند.

شهردار تهران عنوان کرد: حدود 70 هزار خانوار شناسایی شدند که به کمک دقیق و رعایت کرامت انسانی نیاز داشتند که مورد توجه قرار دادیم.
ارسال نظرات