خبرهای داغ:
ارشد آجا در استان‌های گلستان و مازندران؛

جمهوری اسلامی به عنوان قدرت برتر حرف اول را درمنطقه می زند/ اجرای 50 عنوان برنامه دهه فجر توسط نیروهای مسلح

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان گفت: انقلاب اسلامی روز به روز وسعت بیشتری در جهان پیدا کرده و قدرت انقلاب اسلامی در عرصه علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حرف اول را در منطقه و بین‎المللی دارد که نشان از برکت انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۴۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس، امیرمهدی معمارباشی ظهر امروز طی نشستی با گروه خبری فجر در استان گلستان با محوریت بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد:بیش از سه دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم که شاید سریع گذشت، انقلاب اسلامی ایران یکی از انقلاب‎های نادری بود که در جهان کنونی به وقوع پیوست و عوامل متعددی در این پیروزی نقش‌آفرین بوده است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی 39 بهار از انقلاب را پشت سر گذاشت، عواملی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته وجود بابرکت امام راحل در راس این هرم نهضت بود که مردی بصیر و دوراندیش و به عنوان رهبر شکل گرفت، دومین عامل در شکل‎گیری نهضت، ورود روحانیت در خط امام و رهبری بود که مردم پیام‎های امام راحل را از این قشر دریافت می‎کردند.

* سه عامل در پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری داشت

رئیس کمیته نیروهای مسلح در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گلستان با اشاره به سومین عامل پیروزی انقلاب افزود: عامل مهم دیگری که در پیروزی نهضت نقش داشت پشتوانه مردمی بود، حضور مردم با هر سلیقه، دین و مذهبی در شکل‌گیری این نهضت نقش داشت.

معمارباشی ابراز کرد: قرارگرفتن این سه عامل در کنار هم و پیوستن ارتش به انقلاب اسلامی به صفوف به هم پیوسته مردم از دیگر عواملی بود که در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشت، پیوستن ارتش به مردم هم عمل خلق‎الساعه نبود این ریشه در طول تاریخ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

وی افزود: بدنه ارتش قوی و از بدنه مردم و از همین آب و خاک بود شاید در راس هرم ارتش، انسان‎های فروخته بودند اما بدنه ارتش همراه با انقلاب اسلامی بود افرادی مانند شهید شیرودی و صیاد شیرازی در بدنه ارتش نقش محوری داشتند و این مهم عاملی در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی بود.

* نهال انقلاب اسلامی مستحکم‎تر شده است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان اظهار کرد: دشمنان و معاندان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی باوجود تمام فراز و نشیب‎های این کشور، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کردند و همچنان شاهد خودنمایی دشمنی و عداوت استکبار جهانی هستیم.

معمارباشی با تاکید بر اینکه نهال انقلاب اسلامی مستحکم‎تر شده است، گفت: انقلاب اسلامی روز به روز وسعت بیشتری در جهان پیدا کرده و قدرت انقلاب اسلامی در عرصه علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حرف اول را در منطقه و بین‎المللی دارد که نشان از برکت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بعد از رحلت امام خمینی(ره) سکاندار این انقلاب از فردی فرزانه و از بطن انقلاب اسلامی قرار گرفته، مقام معظم رهبری فردی بابصریت، باکفایت، با درایت و دارای دانش هستند که سکاندار این نهضت را به عهده دارند و تا به امروز با قوت و قدرت مسیر انقلاب اسلامی تداوم دارد.

* برنامه‎های متنوعی برای ایام‎الله دهه فجر پیش‎بینی شده است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح همه ساله در کنار ملت سرافراز و همگام با آحاد مردم در برنامه‎های ایام‌الله دهه فجر شرکت خوب دارد، ابراز کرد: برنامه‎های متنوعی برای ایام‎الله دهه فجر پیش‎بینی شده است، با توجه به نامگذاری عناوین دهه فجر انقلاب اسلامی بر مبنای همان برنامه ها تدوین شده است.

معمارباشی با اشاره به برنامه‎های دهه فجر اظهار کرد: روز سه شنبه 12 بهمن جاری و همزمان با آغاز دهه فجر در فرودگاه گرگان با پخش مارش سرود پرافتخار جمهوری اسلامی توسط رزم‌آفرینان لشکر 30 برگزار می‎شود، اعزام موتورسواران به فرودگاه، حرکت نمادین از فرودگاه به سمت گلزار و ادای احترام به شهدا از برنامه‎های این ایام است.

وی از دیدار مشترک فرماندهان ارشد کمیته نیروهای مسلح با خانواده معظم شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: عیادت از بیماران در بیمارستان‎ها و منازل جانبازان و ایثارگران همچنین شرکت نیروهای مسلح در مراسم غبارروبی، عطرافشانی و میثاق مجدد با شهدا در سراسر استان برگزار می‎شود.

* ندای الهی اکبر 21 بهمن در سراسر استان انجام می‎شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان افزود: حضور کارکنان نیروهای مسلح در میادین نمازجمعه دشمن‎شکن استان قبل از خطبه نیز در شهرهای مختلف را شاهد خواهیم بود که پیامدهای انقلاب و نقش نیروهای مسلح در انقلاب در خطبه‎های نمازجمعه ایراد می‎شود.

معمارباشی از برگزاری مسابقات ورزش بانوان و مدیران کل خبر داد و گفت: نقش و تبیین اقتصاد مقاومتی توسط نیروهای مسلح، تجلیل از جوانان نخبه در پادگانها، اجرای صبحگاه مشترک، تجلیل از پیشکسوتان نیروهای مسلح در پادگان گرگان لشکر 30، محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته از دیگر برنامه‎های دهه فجر است.

وی با اشاره به اینکه ندای الله اکبر 21 بهمن در سراسر استان انجام می‎شود، افزود: همزمان با ملت سرافراز در کشور برنامه نورافشانی هم داریم که محل و زمان آن متعاقبا اعلام می‎شود.

معمارباشی با اشاره به حضور یکپارچه ملت سرافراز انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: نیروهای مسلح همراه با مردم در این مراسم شرکت خواهند کرد و پس از آن در نمازجمعه اقامه نماز دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها