خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: مذاکرات هسته‌ای و برجام به ما نشان داد که مذاکره با دشمن کینه توزی همچون آمریکا فایده‌ای ندارد.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۷۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
توافق هسته ای بی فایده بودن مذاکره با آمریکا را عیان کرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد نوروزی در همایش جایگاه مذاکره در سیره اهل‌بیت(ع) که امروز در سالن اجتماعات موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به مفهوم مذاکره اظهار کرد: اگر بخواهیم در این خصوص بحثی داشته باشیم، باید در ابتدا واژه مذاکره را به صورت علمی تبیین کنیم.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای دیپلماسی مذاکره است، مذاکره بین المللی در واقع کوتاه آمدن یک کشور در برابر کشور دیگر در قبال گرفتن امتیاز از آن تعریف می‌شود، البته مذاکره با دشمنی که موجودیت ما را قبول ندارد، درست نیست.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) افزود: در صدر اسلام از مذاکره به عنوان اتمام حجت استفاده می‌کردند، اما در عرف سیاسی امروز اینگونه نیست، برخی افراد وقایع صدراسلام را تفسیر به رای می‌کنند و حاضر نیستند که دیدگاه‌های مختلف در خصوص آن وقایع را تحلیل کنند تا به واقعیت برسند.

نوروزی با اشاره به ضرورت شناخت از دشمن در مذاکره اظهار کرد: دشمن شناسی مهم است و باید مثل یک سرباز در میدان جنگ یک ارزیابی درست از دشمن در مذاکره داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حین مذاکرات هسته‌ای هدفی را دنبال می‌کردیم که آن هدف لغو یک باره تمام تحریم‌ها بود، دشمن هم اهدافی را دنبال می‌کرد، اما پس از برجام تحریم‌ها لغو نشد و به هدف اصلی خودمان در این زمینه نرسیدیم.

عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته‌ای و برجام به ما نشان داد که مذاکره با دشمن کینه توزی همچون آمریکا فایده‌ای ندارد، همان گونه که رهبر معظم انقلاب به این مساله اشاره کردند.
ارسال نظرات