فرماندار شهرستان دنا خبر داد:

تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی گامی به سوی توسعه و اشتغال پایدار در دنا

کد خبر: ۸۸۱۰۲۸۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

همایش بررسی موانع مهارت‌آموزی، توسعه و اشتغال با محوریت اقتصاد مقاومتی با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس، مدیران استانی و شهرستانی در شهر سی‌سخت برگزار شد.

عباس بهشتی‌رو در این همایش با اشاره به اینکه در مسیر ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال و احیای اقتصاد با محوریت اقتصاد مقاومتی، چالش‌ها و مشکلاتی را پیش رو داریم، گفت: برگزاری این همایش یکی از برنامه‌هایی است که در این خصوص می‌تواند راهگشا باشد و امیدواریم خروجی این همایش نقشه راهی برای شهرستان دنا و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

فرماندار شهرستان دنا در ادامه به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: کمیته اقتصاد مقاومتی در شهرستان دنا با رویکرد تحول در اقتصاد خانواده و خودکفایی تشکیل شده و در این کمیته به این نتیجه رسیدیم که در سه حوزه آسیب‌شناسی اقتصاد خانواده، برداشتن موانع در حوزه اجرایی و سازمان یافته کردن آن تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به عدم پایداری مشاغل ایجاد شده در شهرستان دنا بیان کرد: در سال‌های گذشته چندین برابر جمعیت شهرستان دنا شغل ایجاد شده اما عدم پایداری این اشتغال یک آسیب جدی است و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که آموزش‌هایی را در این شهرستان مدیریت می‌کنیم در حوزه اجرا، انتقال داده‌ها و عملیاتی کردن کار در حد یک کاغذ آچار است.

این مسؤول به ارائه راهکاری‌های برای پایداری اشتغال ایجاد شده در شهرستان اشاره کرد و گفت: نخستین اقدامی که باید در این زمینه صورت گیرد این است که همه سیستم‌های آموزشی در جهت مهارت‌افزایی و کارآفرینی باید با حوزه فنی و حرفه‌ای همکاری کنند و کدگذاری عملیات اشتغال‌زائی براساس یافته‌های سازمان فنی و حرفه‌ای و انتقال این حرفه به عامه مردم است.

بهشتی با بیان اینکه حوزه‌ کشاورزی مهمترین پتانسیل این شهرستان است، گفت: کشاورزی سنتی در روستاها به یک بحران تبدیل شده که رسالت داریم حوزه کشاورزی را به سمت تولید دانش‌بنیان پیش‌ ببریم.

 

فرماندار دنا با اشاره به ظرفیت گردشگری این شهرستان افزود: گردشگری، حوزه آب و شیلات از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 منوچهر حسن‌زاده مدیر فنی و حرفه‌ای دنا بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیش از 3 هزار نفر در قالب 147 هزار نفر ساعت در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

ارسال نظرات