سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر پیام داد.
کد خبر: ۸۸۱۰۳۵۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر  پیام داد.
 
متن پیام بدین شرح است:

حیات آدمی در طول تاریخ همواره بر مبنای ارتباط­های او با جهان پیرامون و هم نوعانش بوده است. با روند تکاملی زندگی فردی و اجتماعی انسان ها، بر گستره و تنوع شکل و مفاهیم ارتباط نیز افزوده شده است. تا جایی که اکنون همزبانی، بدیهی ترین شکل ارتباط است. در این میان هنر به مثابه عالی ترین ساختار ارتباطی ،گاه عرصه جلوه گری نمادها و استعاره هاست و گاه نمایش بی­واسطه معانی، مفاهیم و دغدغه هایی که هر یک از شهروندان در جهان معاصر به وسع خود از آن بهره مند می شوند و هنرمندان آن را وانمایی می­کنند.

پیداست که این ظرفیت ارزشمند آن­گاه که در پیوندی بی­واسطه با فرهنگ و تمدنی ممتاز قرار می­گیرد، نمایشی با شکوه از خلاقیت، زیبایی و رمز و رازهای دلنشین را به عرصه می آورد.

جشنواره بین الملی هنرهای تجسمی فجر با رویکرد جدید آن که بر ایده ها و آرمان ها تاکید داشته و از لایه های محدود کننده رشته ها و قالب اجتناب می کند، فرصت مغتنمی است تا هنر و هنرمند امروزین بی اعتنا به مرزهای جغرافیایی و پندارهای رایج، در قالبی متعالی پیشنهادهای ارزشمندی برای نسل بشر به ارمغان بیاورد.

رویکردی که امید می­رود با استمرار آن، جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به کانون مترقی و اثربخش و برای جهانیان تبدیل شود.

تلاش بی شائبه و سختکوشانه دست اندرکاران این رویداد ارزشمند فرهنگی را ارج نهاده و توفیق عزیزان را از خدای متعال مسالت دارم.

ارسال نظرات