اعزام کاروان زیارتی مهر درخشان رضوی از عشایرمشایخ و چغاخور؛
90 نفر ازعشایر مشتاق زیارت مرقد مطهر حضرت امام رضا علیه السلام در قالب"مهر درخشان رضوی" عازم مشهد شدند.
کد خبر: ۸۸۱۰۳۶۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول اردویی وگردشگری ناحیه مقاومت بسیج عشایری گفت: دو اتوبوس از عشایر عزیز برای اولین بار مشرف به پابوسی مرقدمطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام مشرف شدند .

محمد کاویانی درحاشیه اعزام عشایر استان به مشهد مقدس، به نقل سه حدیث در خصوص زیارت امام رضا علیه السلام پرداخت وافزود: پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله وسلم فرموند"بزودی پاره ای از تن من در سرزمینی خراسان به خاک سپرده خواهد شد، هیچ مومنی نیست که او را زیارت کند مگر آنکه خداوند، بهشت را بر او واجب کند و بدنش را بر آتش دوزخ حرام می سازد.

وی در ادامه به حدیثی حضرت امام رضا علیه السلام که در« عیون اخبارالرضا،جلد2،ص255» آمده اشاره کرد گفت: امام هشتم شیعیان می فرمایند"هرکس مرا در این فاصله دوری که دارم زیارت کند،روزقیامت سه جا به فریادش میرسم و او را از عذاب آن سه مورد آسوده می کنم. نخست، هنگامی که نامه های اعمال به دست راست یا چپ تحویل داده می شود.دوم ، هنگام عبور از صراط و سوم هنگام سنجش اعمال.

کاویانی با اشاره به حدیثی از حضرت امام جواد علیه السلام که « عیون اخبارالرضا ،جلد2،ص256» نقل شده افزود: آن امام همام می فرمایند"همانا بین دو سمت طوس قطعه ای می باشد که از بهشت گرفته شده است هرکه داخل آن شود و با معرفت زیارت کند روز قیامت از آتش در امان خواهد بود.

مسئول اردویی وگردشگری ناحیه مقاومت بسیج عشایری همچنین بیان کرد:با توجه به دستورالعمل سفر مشتاقان بار اولی برای زیارت مرقد مطهر حضرت امام رضا علیه السلام (مهر درخشان رضوی) ، کسانی که سن آنها بالای 40 سال می باشد و تاکنون توفیق به تشرف مرقد مطهر و نورانی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام نداشتند ؛پس از شناسایی و ثبت نام عازم مشهد مقدس خواهند شد.

وی ادامه داد:دراین مرحله عشایر مشایخ و چغاخور در قالب دو دستگاه اتوبوس به مدت یک هفته به همت ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان در قالب "طرح مهر درخشان رضوی" به پابوسی امام مهربانی مشرف شدند.

ارسال نظرات