خبرهای داغ:
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند خبر داد

فعالیت ۲۷۰ بهره‌بردارعسل در نهاوند/تولید سالانه ۴۷۰ تن عسل در نهاوند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند ۲۷۰ نفر بهره‌بردارعسل در حال فعالیت هستند که سالیانه ۴۷۰ تن عسل را تولید می‌کنند که یکی از برندهای بسیار خوب عسل هستند.
کد خبر: ۸۸۱۰۳۷۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

احمد باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: در سالی که در راستای پیام مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است و اینکه اقتصاد کشور باید متکی بر دیگر منابع باشد و اقتصاد کشور را جلو ببرد بسیج سازندگی سپاه ناحیه نهاوند با همکاری جهاد کشاورزی این شهرستان برآن شد تا گامی هرچند کوچک در این راه برداریم.

وی افزود : شهرستان نهاوند به لحاظ داشتن منابع لایزال الهی، وجود باغات و گل‌ها و گیاهان متنوع یکی از قطب‌های پرورش زنبور عسل است .

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و تابستان این شهرستان از شمال تا جنوبش شاهد حضور زنبورداران بسیاری از دیگر نقاط کشور است تا این شهد شیرین کننده مزاج بیماران و طلایی کننده سفره مردم ببرند .

وی تصریح کرد : چون شرایط زنبورداری در این شهرستان ایده آل است این شهرستان را قطب زنبور داری استان نامیده اند .

باقری ابراز داشت: شرایط آب و هوایی نهاوند به گونه‌ای است که گیاهانی چون گشنیز، کلزا، یونجه، شبدر و انواع غلات به خصوص ذرت که شرایط گرده آوری موثری دارد را در آن کشت داده می‌شود ودر کنار اینها نیز به پرورش زنبورداری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تنوع محصولات در نهاوند باعث شده که زنبورداری یکی از با صرفه‌ترین و با ارزش ترین مشاغل در این شهرستان باشد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند ۲۷۰ نفر بهره‌بردارعسل در حال فعالیت هستند که سالیانه ۴۷۰ تن عسل را تولید می‌کنند که یکی از برندهای بسیار خوب عسل هستند.

وی افزود: متاسفانه مشکل اساسی سد راه این فعالان نبود بسته بندی مناسب در شهرستان است که اگر این مشکل برطرف شود عسل نهاوند با یک برند عالی به شهرها و استان‌ها و حتی کشورهای دیگر نیز صادر خواهد شد .

باقری گفت: برند اطلاعات تغذیه ای و محیطی زنبور عسل است که باید بر روی بسته بندی درج شود که متاسفانه زنبورداران نهاوند از این مشکل رنج می‌برند چون در این شهرستان صنعت بسته‌بندی وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار