قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهمترین شاخصه برای پیشرفت منطقه تربت حیدریه را امنیت پایدار برای سرمایه گذار عنوان کرد و افزود: این رسالت بر عهده مسئولان، نخبگان، اساتید و دانشگاهیان است که با فرهنگ سازی و فراهم کردن زمینه ها، برای سرمایه گذار امنیت ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۸۱۰۳۸۶
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدعلی رضایی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دیروز در سومین همایش چشم انداز توسعه منطقه تربت حیدریه در افق ۱۴۰۴ اظهار کرد: عدم سرمایه گذاری یکی از مهمترین مشکلات منطقه تربت حیدریه به شمار می رود کما اینکه سرمایه گذار منافع سالانه خود را از این منطقه برداشت کرده، اما در محلی دیگر سرمایه گذاری می کند.
 
وی تصریح کرد: در منطقه ای مانند تربت حیدریه که سرمایه کلان زعفران و ابریشم را در اختیار دارد اما سود حاصل و آبادانی و رونق در جاهای دیگر است و لایه های منافع آن دیده نمی شود، از طرفی محصولات غلات این منطقه حتی با بسیاری از استانها برابری می کند اما اثری از عمران و آبادانی نیست.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مهمترین شاخصه برای پیشرفت منطقه تربت حیدریه را امنیت پایدار برای سرمایه گذار عنوان کرد و افزود: این رسالت بر عهده مسئولان، نخبگان، اساتید و دانشگاهیان است که با فرهنگ سازی و فراهم کردن زمینه ها، برای سرمایه گذار امنیت ایجاد کنند.
 
رضایی اذعان کرد: این وظیفه همگانی مسئولان، سیاستگذاران نخبگان و دانشگاهیان است که باید با ارائه راهکارهای تحقیقاتی و علمی مناسب و همچنین فراهم کردن زیر ساخت ها، شخص سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری در منطقه ترغیب کننذ.
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن اظهار داشت: در چند سال گذشته کارخانه گلوبال را از اسپانیا ویژه این منطقه تاسیس کردیم که ظرفیت یک تا ۱۰ کیلو گرم بسته بندی زعفران را با برند تربت حیدریه در دنیا عرضه نماید، اما چرا اکنون باید تعطیل شود، لذا مسئولان شهرستان باید سرمایه گذار را احضار کرده و این مقوله را تعیین تکلیف کنند.
 
معاون برنامه ریزی فرماندار تربت حیدریه در ادامه این همایش افزود: در قطعنامه سال گذشته چندین مطالبه و راهکار گنجانده شده بود اما پیگیری مثمر ثمری انجام نگرفت.
 
مهدی عباسپور با انتقاد از اینکه چرا در شهرستانی که ۷ مرکز دانشگاهی دارد هیچکدام از دانشگاهیان دیگر شرکت نکردند، گفت: باید روحیه انسجام، تعامل و هم گرایی را افزایش دهیم و با علمی کردن مدل های بخش خصوصی بتوانیم در توسعه منطقه نقش آفرین باشیم.
 
وی نسل سوم دانشگاهها را کارآفرین خواند و افزود: تاکنون نتوانستیم در مراکز آموزش عالی نسلی را تربیت کنیم که پس از فارغ التحصیلی دکترای فنی و مهندسی حداقل برای خود اشتغال ایجاد کند.
 
شهردار تربت حیدریه از مشارکت اجتماعی و هم بستگی بعنوان یکی از عوامل مهم توسعه پایدار یاد کرد و بیان داشت: در این نوع از مشارکت نقش دانشگاهها و نخبگان و اساتید بسیار موثر است اما نخبگان و دانشگاهیان طرحی برای توسعه تاکنون ارائه نکردند.
 
رمضانعلی شورابی تصریح کرد: هر مدیر اداره ای با نگاه خود به شهر می نگرد اما دانشگاهیان و نخبگان با اولویت بندی موئلفه های توسعه شهری می توانند روند آن را بهبود ببخشند.
 
این همایش یک روزه با حضور نخبگان، مشاهیر، اساتید و فرهیختگان در محل دانشگاه تربت حیدریه برگزار و قطعنامه پایانی در ۹ بند قرائت شد.
 
تشکیل کمیته پیگیری، نشست خبری مسئولان با اصحاب رسانه در جهت تحقق اهداف، پیگیری مقالات کاربردی، بازنگری سند توسعه تربت حیدریه، هدایت طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهیان در راستای حل مشکلات منطقه و تمرکز روی محصولات استراتژیک بخشی از مصوبات این همایش بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها