خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

اعضای احزاب با یکدیگر مدارا کنند

امام جمعه همدان مدارا را به عنوان مهمترین اصول اخلاقی در اسلام معرفی کرد و گفت: اعضای احزاب با یکدیگر مدارا کنند، قفل ایمان شما مدارا کردن است و اگر مدارا نداشته باشید، ایمان شما در خطر است.
کد خبر: ۸۸۱۰۴۰۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه شهر همدان، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی و آوار شدن ساختمان پلاسکو در تهران در روز گذشته اظهار کرد: امیدواریم آن تعداد از افراد خدوم آتش‌نشانی که در زیر آوار مانده‌اند، نجات یابند و آنان که به شهادت رسیده‌اند خداوند از آنان قبول کند.

وی درباره اهمیت دادن به مسئولیت‌ها و اهتمام در جلوگیری از وقوع چنین حوادثی تصریح کرد: به جای محکوم کردن یکدیگر به ریشه‌یابی بپردازیم و نداشتن تعهد افراد مسئول را بررسی کنیم و همواره به این مطلب نیز توجه داشته باشیم که در هر حادثه‌ای تنها به دنبال اشتباهات اشخاص نباشیم.

امام جمعه همدان با اشاره به حادثه برخورد دو قطار در نزدیکی سمنان، تعهد و کار بلدی را برای مسئولان از خداوند خواستار شد و خاطرنشان کرد: در حوادثی از این قبیل باید همه جوانب و اشتباهات خودمان را نیز ببینیم و در رفع مشکلات و مسئولیت‌پذیری توجه بیشتری داشته باشیم.

طه‌محمدی در ادامه عنوان کرد: دین مقدس اسلام به عنوان دینی کامل و انسان‌ساز، چیزی را فروگذار نکرده و هر آنچه انسان را به سعادت و یا جهنم می‌رساند، بیان کرده است.

وی مدارا را به عنوان مهمترین اصول اخلاقی در اسلام معرفی کرد و افزود: بعضی‌ها خیلی سخت می‌گیرند و برخی با مردم خوش رفتارند و زیاد سخت نمی‌گیرند.

طه‌محمدی با بیان حدیثی عقل را رأس خوبی‌ها دانست و گفت: همه خوبی‌ها در سبد عقل آدم جای می‌گیرد و گل سر سبد عقل مدارا با خلق خدا است به طوریکه اگر شما خیلی با مردم درشتی و تندی کنید، آنها شما را رها می‌کنند و از شما دور می‌شوند.

وی با اشاره به عرب جاهلیت که جنگ در خصلت آنها وجود دارد، تصریح کرد: در چهار ماه جنگ حرام است که هم‌اکنون می‌بینیم که اعراب در چهار ماه حرام هم دست از جنگ و اغتشاش در یمن و دیگر کشورهای مسلمان برنمی‌دارند.

امام جمعه همدان حضرت محمد(ص) را به عنوان پیامبری که آمد تا محبت و مودت را در میان اعراب رواج دهد، معرفی کرد و افزود: هریک از کسانی‌که در دایره اطراف رسول خدا بودند با خود اینگونه فکر می‌کردند که حضرت رسول(ص) او را بیشتر از بقیه دوست دارد.

وی با بیان اینکه پیغمبر عاقبت هر یک از اطرافیانش را می‌دانستند که چه می‌شود، گفت: پیامبر(ص) با اینکه آنان را می‌شناخت، با همه با لطف و محبت رفتار می‌کردند و مدارا کردن با مردم حتی اگر گناهکار باشند را مایه خیر و برکت می‌دانستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان نادیده گرفتن عیب و ضعف مردم را باعث مستور ماندن عیب خود انسان دانست و خاطرنشان کرد: افرادی‌که به آبروی مردم چنگ می‌اندازند در روز قیامت صورتشان گوشت ندارد.

وی با بیان حدیث دیگری در مورد مدارا کردن با مردم عنوان کرد: مدارا کردن با مردم نصف ایمان است و افرادی که مدارا ندارند خودشان هم آرامش ندارند و برای خود دشمن‌تراشی می‌کنند.

وی در مورد مدارا کردن اعضای احزاب با یکدیگر نیز گفت: قفل ایمان شما مدارا کردن است و اگر مدارا نداشته باشید، ایمان شما در خطر است.

امام جمعه همدان مسلمانان اهل‌سنت و اهل‌حق را دارای اعتقادات مشترک اصولی با شیعه دانست و اظهار کرد: معاویه در شام 40 سال با شیعه کینه‌ورزی کرد.

وی با اشاره به همسرانی که با هم مدار نمی‌کنند و اینکه در زمان فرعون، همسرش آسیه را به چهار میخ کشید، افزود: هر خانمی که با شوهرش مشکل و ناسازگاری دارد و در راه رضای خدا تحمل کند، ثواب زن فرعون را می‌برد.

خطیب نماز جمعه شهر همدان با بیان اینکه عذابی که حضرت محمد(ص) کشیدند را به اندازه عذاب تمام پیامبران اعلام کرد و گفت: مردانی که زنان بداخلاق خود را برای رضای خدا تحمل می‌کنند ثواب حضرت ایوب را می‌برند.

وی در پایان با اشاره به اعدام سه جوان یمنی و تعطیلی مراسم‌های مذهبی‌شان توسط دولت‌های ظالمشان، گفت: وقتی حلب را از دست سوریه درآوردند همه برای دولت‌ها اشک ریختند و ظلم‌هایی که در حق مردم مسلمان و شیعه روا داشتند را فراموش کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات