سردار قربانی در سی‌امین یادواره شهدای مسجدپنبه‌چی:
سی‌امین یادواره شهدای مسجد پنبه‌چی برگزار شد. در این مراسم از خانواده سردار جاویدالاثر مدافع حرم داریوش درستی تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۱۰۴۸۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، سردار مرتضی قربانی مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلح سخنران این یادواره بود. او به جمله‌ای از سردارشهید مهدی باکری فرمانده سلحشور لشکر 31 عاشورا اشاره کرد که خطاب به شهید کاظمی این طور می‌گوید: "خداحافظ من می‌روم بهشت منتظر شما هستم"؛ این جمله نشان می‌دهد که چقدر رسالت و وظیفه ما بازماندگان سنگین است. 

وی اظهار داشت: روزی خدمت آیت‌الله بهاءالدینی رسیدیم و از ایشان خواستیم خاطره‌ای از حضرت امام(ره) نقل کنند؛ اما ایشان طفره می‌رفتند تا اینکه با اصرار زیاد گفتند: شما در عصری زندگی می‌کنید که افتخار سربازی ولی‌فقیه و نائب امام زمان(عج) را دارید. یادم می‌آید در سال 42 که مبارزه علیه شاه را آغاز کردیم چند طلبه بودیم که برای  مباحث سیاسی و علمی به بیرون از قم می‌رفتیم. در جمعی که سخنرانی می‌کردیم متوجه شدیم شخصی به عنوان جاسوس انگلیس و رژیم ستمشاهی حضور دارد. یک روز برای برگزاری این جلسات به باغی رفتیم؛ برای اینکه ببینیم همان جاسوس و افراد وابسته به طاغوت در جلسه حضور پیدا می‌‌کنند در پشت یک دیوار گلی و در چوبی فضای بیرون را تحت نظر داشتیم، چشمم به یک عقرب خورد که شبیه به یک نگهبان بر حاضرین نظارت می‌کند. عقرب با کسی کاری نداشت تا اینکه همان جاسوس و نیروی مشکوک آمد و عقرب پرید بر روی گردنش و شاهرگ فرد را پاره کرد و بیهوش شد. تا به قم رسیدیم آن فرد فوت کرد. این یکی از معجزات الهی بود و در دوران دفاع مقدس بارها این صحنه‌ها را هرچه خالص‌تر، شاهد بودیم.

قربانی تأکید کرد: تفکیری‌ها و داعشی‌ها همان بعثی‌های خائن هستند. امروز دشمن با کشورهای سوریه، عراق و یمن همان کاری را انجام می‌دهد که با تمام قدرت در مقابل ایران ایستاد و از هر راهی استفاده کرد تا به هدف براندازی برسد. اما چرا این مقاومت صورت گرفت؟ چون وقتی رزمنده‌ها در محاصره بودند به فرمان ولی‌فقیه زمان‌شان عمل کردند، حصر شکسته شد. یادم نمی‌رود که در آن فاصله 45 تا 50 هزار فقط اسیر گرفتیم. 

وی تصریح کرد: وقتی دشمن در کربلای 4 به مقصود خودش رسید آن‌قدر ذوق‌زده شد که به فرماندهانش مدال افتخار داد، مرخصی داد. اما لشکر مقابل که شکست سنگینی را متحمل شده بود به دستور ولی‌فقیه زمانش در میدان باقی ماند و 14 روز بعد طوفانی از تلفات و اسیر و رقم‌زدن موفقیت‌های متمادی را به منصه ظهور رساند؛ به عبارت بهتر ایران نشان داد که می‌تواند با دست خالی و اتکا به عنایت خداوند متعال به بهترین موفقیت‌ها و پیروزی‌ها دست پیدا کند. این اتفاقات در زمانی افتاد که عراقی‌ها از شادی عملیات کربلای 4 مشغول پایکوبی و جشن بودند.

قربانی گفت: من می‌دانم این شهدای مسجد پنبه‌چی را دشمن با کاتیوشا، توپ‌های سنگین و یا موشک‌ به شهادت رساند؛ اما همین مردان بودند که وقتی فرمانده تیپ 95 عراق را دستگیر کردند تنش می‌لرزید.شهدای کربلای 5 با دست‌های خالی غرور رژیم بعث عراق را شکستند. ان شاالله بتوانیم در مسیر الهی و شکوهمند جهاد، ایثار و شهادت‌طلبی قدم برداریم البته این راه را پیموده‌ایم مصداق بارز آن امثال شهید درستی که به واقع سهم بزرگی در تثبیت انقلاب اسلامی دارند. 

در ادامه مراسم از مقاومت سردار جاویدالاثر داریوش درستی  با حضور پدر و فرزندان این شهید مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.

در ادامه مراسم پس از اجرای تئاتر توسط یوسف بختیاری، سیدرضا نریمانی در رثای اهل‌بیت عصمت و طهارت و شهدای مظلوم مدافع حرم به مداحی پرداخت. نریمانی نوحه معروفش «منم باید برم، آره برم سرم بره» را که چند هفته قبل مقابل مقام معظم رهبری خوانده بود،اجرا کرد. 
ارسال نظرات