خبرهای داغ:
بخشداربسطام:

بزرگترين دغدغه مردم بخش بسطام كمبود آب است

استيري در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: وضعيت بحراني آب در تابستان و كاهش بارندگي باعث شد تا در سال جاري همچنان بزرگترين دغدغه بخش بسطام تامين آب باشد.
کد خبر: ۸۸۱۰۴۹۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مهدي استيري در دهمين جلسه شوراي اداري شهرستان شاهرود كه به ميزباني مهمانسراي جهانگردي شهر بسطام برگزار شد با بيان اينكه  تابستان پرتنش و بحراني را به لحاظ منابع آبي پشت سر گذاشتيم درسال جاري نيز همچنان بزرگترين دغدغه  مردم بخش بسطام تامين آب است ، اظهار داشت: در اين بخش شاهد روزهايي بوديم كه مردم در روز فقط يك ساعت آب شرب داشتند كه متاسفانه باعث شد تا مشكلات عديده اي در اين بين براي مردم ايجاد شود كه رفع اين مشكل  نيازمند توجه ويژه مسولان است.

وي تصريح كرد: متاسفانه قطعي هاي طولاني آب در سال جاري مشكلات بسياري براي مردم پيش آورده است  امروز دهياران در همكاري با آبفاي روستايي  مسائل  مربوط به آب را رصد نموده و  پيگيري مينمايند.

 بخشدار بسطام در بيان مشكلات اين بخش و ساخت و سازهاي غيرمجاز، گفت: به دليل اقليم ويژه بسطام ميزبان افرادي هستيم كه ميخواهند با ساخت خانه و ويلا به بسطام مهاجرت كنند ضمن جلوگيري از تغيير كاربري بي رويه و خارج از عرف  اراضي زراعي و باغات كه صدمات جبران ناپذيري به چرخه توليد وارد ميكند بايد با رعايت قانون و تسهيل در برخي امور زمينه حضور مردم و بهر همندي از فضاهاي زيبا در بسطام را فراهم نمود. مرجع صدور پروانه در خارج از حريم شهرها و روستاها بخشداري است.متقاضيان قبل از هر گونه اقدامي بايد با مراجعه به بخشداري و اخذ استعلامي لازم نسبت به ساخت و ساز اقدام نمايند.

استيري گفت:با هر گونه ساخت و ساز بدون  رعايت مفاد قانوني و تغيير كاربري اراضي باغي و زراعي قطعا از طريق كميسيون ماده ۹۹ برخورد خواهدشد

بخشدار بسطام بيان داشت: عدم استقرار اداره ميراث فرهنگي در شهر نمونه گردشگري بسطام از ديگر دغدغه هاي اين بخش محسوب مي شود چراكه موقعيت منطقه مي طلبد تا به صورت مجزا داراي اداره ميراث فرهنگي و گردشگري  باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها