اقتصاد مقاومتی مفهومی است که این روزها به‌عنوان راه گشای برون رفت اقتصاد کشور از وضعیت نابسامان و سست کنونی بیان می‌شود .
کد خبر: ۸۸۱۰۵۰۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، مهم‌ترین معضل فعلی کشور در بخش اشتغال و بازار کار، فارغ التحصیلانی هستند که پس از فراغت از تحصیل و آماده شدن برای ورود به عرصه کار و تولید، تفکر پشت میز نشینی را دارند. امروز نگاه جامعه به مقوله اشتغال این است که تنها پشت میز نشینی را شغل می‌دانند، این در حالی است که کارشناسان تأکید دارند که برای تغییر این دیدگاه باید تفکر کارآفرینی میان نوجوانان گسترش یابد. اقتصاد مقاومتی مفهومی است که این روزها به‌ عنوان راه گشای برون رفت اقتصاد کشور از وضعیت نابسامان و سست کنونی بیان می‌شود.

 

" الهه پور چمنی" کارآفرین و فعال حوزه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بسیج عشایر گفت: من فارغ التحصیل رشته کشاورزی هستم بعد از اتمام درسم با تحقیقاتی که انجام دادم پرورش قارچ را برای کارم انتخاب کردم.

 

وی افزود: هزینه‌های پرورش قارچ بیش از هر چیزی به مدیریت و نحوه تولید قارچ و البته میزان تولید و کیفیت محصول تولید شده دارد. من در پرورش قارچ صنعتی فعالیت می کنم و در  حال حاضر در دو مرحله برداشت قارچ داشتم که در هر مرحله 1 تن برداشت کردم.

 

این کارآفرین اظهار کرد: با دریافت تسهیلات30 میلیون تومانی بسیج سازندگی توانستم این کارگاه را در محیطی کوچک راه اندازی نمایم و با تهیه تجهیزات اولیه کارم را شروع کنم و در حال حاضر در هر دوره بیش از 700 کیلوگرم قارچ تولید و روانه بازار مصرف کنم.

 

 وی افزود: این طرح در یک بازه زمانی 80 روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی میتواند قارچ تولیدی را برای فروش روانه بازار مصرف نماید.

 

این تولید کننده بیان کرد: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود جدای از زحمت و سختی های کار، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

پور چمنی گفت: باتوجه به رشته تحصیلیم وعلاقه به پرورش قارچ باعث شد که وارد این عرصه شوم و امروز توانسته ام با کمترین امکانات بیشترین بهره را به دست آورم.

 

این فعال حوزه اقتصادی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج می داند و افزود: لازم است به پروژه های داخلی رونق اقتصادی اهمیت بدهیم و در راستای لبیک به ندای رهبری و اجرای طرح اقتصاد مقاومتی گامی موثر برداریم.

 

وی در ادامه بیان داشت: کار پرورش قارچ در مقایسه با دیگر انواع فعالیت‌های کشاورزی چندان وقت‌گیر و پرخطر نیست، به همین دلیل افراد می‌توانند در ابتدای شروع به فعالیت  این کار را به‌عنوان شغل دوم خود حساب کنند. از سوی دیگر پرورش قارچ خوراکی در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل اجرا است، در صورتی که توانایی انجام و ادامه این کار را در خود دیدند، می‌توانند کار خود را گسترش دهند.

 

این کارآفرین در توصیه به جوانان و فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی گفت: نباید منتظر استخدام و پشت میز نشینی باشند، بلکه باید با آموزش و پشتکار و توکل بر خدا در این عرصه فعالیت کنند و مطمئن باشند که در صورت کار و تلاش در رشته کشاورزی و خدمت به کشور نتایج مطلوبی به دست خواهند آورد.

انتهای پیام/
 

ارسال نظرات