وحدت و همسویی افراد، شخصیت‌ها و تفکرات مختلف موجود در جامعه، موجب آبادانی و سازندگی بیشتر در کشور شود.
کد خبر: ۸۸۱۰۵۵۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه خود به استان زنجان با توجه به دستاوردهای برجام و با اجرای برنامه‌های دولت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، می توان امسال را سال «رونق» دانست و گفت: به طوری که در همین راستا شاخص های اقتصادی در بخش های مختلف از حدود منفی 6 درصد به بیش از 7 دهم درصد ارتقا یافته که این موضوع بیانگر حرکت و فعالیت دولت است

محمود واعظی افزود: باید قدردان هوشمندی مقام معظم رهبری باشیم که با درایت، به همه مسائل داخلی و خارجی توجه دارند. همچنین تحقق امنیت از سوی دیگر توسط نهادهای مسئول از جمله نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، سپاه و بسیج در کشور محقق شده است که باید قدردان این همکاری ها باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: دستاوردها و اقدامات انجام شده به یک دولت تعلق ندارد، بلکه متعلق به همه مردم و نظام جمهوری اسلامی است و همه باید در بیان دستاوردها و قدردانی از آنها کوشا باشند.

محمود واعظی تصریح کرد: گام‌های موثری در دولت یازدهم برای تحقق اهداف اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور برداشته شده که کاهش تورم از 40 درصد به کمتر از 8 درصد از جمله این اقدامات به شمار می رود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به بیکاری انباشته شده طی سالیان گذشته، افزود: نمی توان تحول عظیمی در کوتاه مدت در حوزه اشتغال کشور ایجاد نمود و باید در این زمینه فعالیت های بسیار بیشتری انجام داد تا اثرات آن در کشور و در بین مردم ملموس شود.

وی با اشاره به موضوع برجام گفت: برجام حاصل فعالیت جمعی در کشور است و اگر هوشمندی و درایت رهبر فرزانه انقلاب در طول مذاکرات نبود، ایران نمی توانست با این اقتدار در مقابل قدرت‌های بزرگ جهان ایستادگی کند.

محمود واعظی افزود: هم‌ اکنون کشور با 700 بانک جهانی ارتباط دارد، تراز تجاری کشور مثبت شده و شاهد افزایش صادرات و کاهش واردات هستیم و باید با فضای ایجاد شده توسط برجام، در راستای توسعه اقتتصادی و رفاه عمومی بیش از پیش تلاش کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هم‌ اکنون پهنای باند استان 11 برابر سال های گذشته و ظرفیت شبکه انتقال اطلاعات 305 برابر شده، خدمات اینترنتی در 369 روستا ارائه می شود، خاطر نشان ساخت: عملیات اتصال 11 شهر استان به اینترنت نسل سوم، 8 شهر به اینترنت نسل چهارم و اتصال 2 شهر در استان زنجان به شبکه باند ثابت با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان در دست انجام است.

ارسال نظرات