روحانیت اشاعه دهنده فرهنگ دینی در نظام اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، روحانیون را خادمان مکتب فاطمی و علوی دانست و گفت: علما و روحانیون مروجان حقیقی شریعت محمدی هستند.
کد خبر: ۸۸۱۰۵۸۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  حجت الاسلام ناصر شکریان، در جمع خبرنگاران با اهمیت نقش روحانیت در عرصه های مختلف پیروزی انقلاب اسلامی و بعد آن ، روحانیون را خادمان مکتب فاطمی و علوی دانست و گفت: علما و روحانیت مروجان حقیقی شریعت محمدی هستند.

وی، روحانیت را حافظان منبر و محراب در قلمرو اندیشه زلال قرآنی دانست و گفت: امروز روحانیت حافظ حقیقی اسلام و شریعت محمدی است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه در مازندران، روحانیت را خادمان ترویج شریعت نبوی، مکتب علوی و فاطمی دانست و گفت: امروز یکی از قوی ترین مؤلفه های صیانت از دستاوردهای انقلاب صیانت از عنصر انقلابی گری و دین باوری در کشور نهاد مرجعیت و روحانیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان روحانیت را پاسداران محراب الهی نامید و ادامه داد: نقش روحانیت برای حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صیانت از آرمان گرایی و دین باوری مردم بی بدیل و بی نظیر بوده است.

شکریان با بیان این که صبوری و قناعت انقلابی روحانیت روح قناعت، دین باوری، تواضع و افتادگی را به جامعه عمق بخشیده است، تصریح کرد: این مسأله پشتوانه ای برای رهبری، مرجعیت شیعه و نهاد روحانیت در نظام اسلامی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز روحانیت دغدغه دینداری این عصر را دارد، گفت: امروز میراث داری امام راحل و عالمان دینی دغدغه اصلی و محوری روحانیت است.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی در مازندران به نقش بی نظیر روحانیت در حراست از اسلام ناب اشاره کرد و گفت: اگر امروز اسلام در عرصه جهانی عزت و عظمت دارد به برکت وجود علما و جامعه روحانیت است.

حجت الاسلام شکریان کارنامه عملکرد روحانیت در تاریخ را روشن و عزت آفرین ارزیابی کرد و افزود: با گذری کوتاه بر تاریخ خواهیم دید حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی به دست این قشر زحمتکش، کم توقع، پرتلاش و مخلص بوده و امروزه نیز اگر چیزی از اسلام، آموزه‌های اسلام و معنویت اسلام در دست است، محصول تلاش علمای گذشته، بزرگان دین، مراجع عظام تقلید و رهبران فکری جامعه است که نقش خود را به شایستگی در مقاطع مختلف تاریخی انجام داده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران فرصت و بستر مناسبی را برای حضور گسترده و تلاش روحانیت در عرصه های مختلف فراهم کرده است، ادامه داد: امروز روحانیت باید نقش مهمی را در تاریخ حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اسلام ایفا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود گفت: روحانیت همیشه در کانون توجه دشمنان نظام بوده، چرا که آنان به عظمت و قدرت قشر روحانیت واقف هستند و همواره تلاش كرده که رابطه بین مردم و روحانیت را تضعیف کنند و در این راه از همه ظرفیت ها و امکانات خود استفاده می‌کنند.

شکریان، انقلاب اسلامی ایران را پدیده نادری در تاریخ برشمرد و با بیان این که این نهضت عظیم دینی همه دنیا را مات و مبهوت کرده است، گفت: هیچ کسی فکر نمی‌کرد اسلام و معنویت بتواند این چنین حرکت عظیمی را به وجود آورد و این گونه تأثیری در جامعه بشری به دنبال داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان روحانیت را عنصری تاثیرگذار و مولد فرهنگ دینی در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ارزش ها و هنجارهای دینی همواره ازطریق روحانیت به جامعه تزریق می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها