باید از حادثه ساختمان پلاسکو عبرت گرفت/ تقدیر از حرکت مجاهدانه آتش‌نشانان برای نجات جان و مال مردم

امام جمعه بابلسر با تاکید بر اینکه باید از حادثه ساختمان پلاسکو عبرت گرفت، گفت: متاسفانه در بسیاری از قضایا دچار نوشدارو پس از مرگ سهراب هستیم.
کد خبر: ۸۸۱۰۶۴۹
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بابلسر با بیان اینکه حادثه دردناک آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو تهران موجب تاثر همه ما شد، اظهار کرد: عزیزان آتش‌نشان ما با روحیه جهادی و متعهدانه برای نجات دیگران ورود پیدا کردند و خودشان نیز گرفتار شدند.

وی افزود: به خانواده شهدای این حادثه تسلیت می‌گوییم و امیدواریم زمینه نجات زیرآورماندگان هرچه زودتر فراهم شود.

امام جمعه بابلسر با تاکید بر اینکه باید از این حادثه عبرت گرفت، تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از قضایا دچار نوشدارو پس از مرگ سهراب هستیم.

قلی‌پور با انتقاد از اینکه در برخی از موارد، نه اخطاردهندگان و نه اخطارگیرندگان به‌صورت جدی پیگیر رفع مشکل نیستند، خاطرنشان کرد: در جریان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو میلیاردها تومان خسارت مالی وارد شد که خسارت‌ها قابل جبران است اما آیا از دست رفتن جوانان ما هم قابل جبران است؟

وی با اشاره به اینکه در این موارد، نادیده گرفتن، ظلم است و اغماض معنایی ندارد، اذعان کرد: باید به مقررات در عرصه ایمن‌سازی توجه جدی کرد.

خطیب جمعه بابلسر با تقدیر از حرکت فداکارانه و مجاهدانه آتش‌نشانان برای نجات جان و مال مردم، بیان کرد: همدلی و پشتکار مسؤولان و همچنین حضور مردم باشرف کشور برای اهدای خون در صف‌های طولانی، جای تقدیر و تحسین دارد.

قلی‌پور با تقدیر ویژه از رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: ایشان در همان ساعات اولیه پیگیر موضوع بودند و در پیامی، با ابراز همدردی با خانواده شهدای این حادثه، از فداکاری آتش‌نشانان تقدیر کردند و خواستار پیگیری جدی این موضوع از سوی مسؤولان شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعدام سه جوان انقلابی در بحرین به دست آل خلیفه، متذکر شد: آل خلیفه بداند با بزن و دررو نمی‌تواند از مخمصه نجات پیدا کند و سرنوشتش جز سقوط نیست.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه با اعدام نمی‌توانند خروش انقلابی مردم را خفه کنند، تاکید کرد: حکومتی که بر اساس ظلم پایه‌ریزی شود، پایانش ذلت، خواری، حقارت و نابودی است.

قلی‌پور با اشاره به حماسه ماندگار مردم آمل در 6 بهمن 1360، اضافه کرد: دشمن هنوز ملت ما نشناخته است، در سال 60 غرب‌گراها تصور می‌کردند مردم شمال موافق با انقلاب نیستند و با یک حمله می‌توانند آمل را تصرف کنند و حکومت خودمختار تشکیل دهند.

وی ادامه داد: مردم شریف آمل صبح روز ششم بهمن متوجه حضور منافقین شدند و همه آمدند و مقابل آنها قرار گرفتند، خانه‌های خود را سنگر کردند و با تقدیم 40 شهید، منافقین را تا شب از منطقه بیرون کردند.

خطیب جمعه بابلسر در پایان خواستار پیگیری مسؤولان برای دیدار مردم مازندران با مقام معظم رهبری به مناسبت حماسه 6 بهمن شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار