معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي كشور:
معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري گفت: در حال حاضر بيش از 35 بازارچه دائمي صنايع دستي در كشور فعال است.
کد خبر: ۸۸۱۰۶۷۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، بهمن نامور مطلق» روز گذشته در حاشيه بازديد از بازارچه دائمي صنايع دستي در سمنان، ابراز اميدواري كرد: تا پايان سالجاري اين تعداد به 50 بازارچه افزايش يابد و مقرر شده است در نقاط مختلف كشور  بر اساس قابليت‌هاي استانها، بازارچه صنايع دستي راه اندازي شود.

وي با تاكيد بر اينكه اين بازارچه‌ها نقش موثري در گشايش حوزه صنايع دستي كشور دارند، گفت: قبل از روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، كمتر از پنج بازارچه‌هاي صنايع دستي در كشور  فعال بود.

نامور مطلق با اشاره به اينكه راه اندازي پنج بازارچه صنايع دستي در استان سمنان پيش بيني شده است، ابراز اميدواري كرد: بخشي از بازارچه صنايع دستي سمنان تا نوروز سال آينده به بهره برداري برسد.

وي با ابراز رضايت از بازارچه صنايع دستي گرمسار، گفت: اين بازارچه به يكي از قطب‌هاي تجاري و هويتي شهرستان گرمسار تبديل شده است.

معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در ارزيابي صنايع دستي استان سمنان نيز با بيان اينكه هنرهاي سنتي در اين استان در برخي از بخش‌ها مانند "سفال" رشد خوبي دارد، گفت: برخي از رشته هاي صنايع دستي از جمله "نمد" و "حوله بافي" هنوز سنتي و اما فعال است كه بايد در زمينه طراحي و كاربري اصلاح شوند.

وي با تاكيد بر اينكه صنايع دستي بايد پاسخگوي نياز امروز جامعه باشد، گفت: هنرمندان رشته "گليم" استان سمنان بايد در طراحي و انتخاب مواد اوليه تحول ايجاد كنند.

نامور مطلق با بيان اينكه رشته هاي جديدي مانند "چرم" در صنايع دستي استان سمنان در حال ظهور است، افزود: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از اين رشته ها براي قرار گرفتن در رديف برندهاي آينده كشور حمايت مي‌كند.

بازارچه دائمي و ورك شاپ(كارگاه توليد زنده) صنايع دستي و هنرهاي سنتي در سمنان در حال راه اندازي و ساخت است و پيشرفت كار ساخت آن تا كنون 28 درصد است.

در استان سمنان چهار و هزار 500 هنرمند در 52 رشته صنايع دستي مشغول به فعاليت هستند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها