بي مهرهاي مسكن مهر پارس آباد تمامي ندارد

در حالي كه بخشی از متقاضیان مسکن مهر پارس آباد بالاخره پس از سال‌ها اجاره‌نشینی صاحب‌خانه بودن را تجربه کردند اما فراهم نبودن امکانات رفاهی مسکن مهر آن‌ها را با مشكلاتي روبه‌رو کرده است.
کد خبر: ۸۸۱۰۶۹۹
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ازپارس آباد به نقل ازآران مغان،پروژه مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بود که قشر مستضعف و خانواده‌های بدون مسکن را خوشحال کرد تا بتوانند پس از سال‌ها با هزینه کم صاحب‌خانه شوند. این پروژه عظیم ملی كه در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در شهرستان پارس آباد نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهر انجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت.

پروژه مسکن مهر شهرستان پارس آباد مغان در سال 1386 به زمین زده شد و در ارديبهشت ماه 92 با حضور علی نیکزاد وزیر وقت راه و شهرسازی دولت دهم، فاز اول مسکن مهر این شهرستان به تعداد یک هزار و ۲۲۲ واحد در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار به بهره‌برداری رسید و در تحویل متقاضیان قرار گرفت.

در حالي كه بخشی از متقاضیان مسکن مهر پارس آباد بالاخره پس از سال‌ها اجاره‌نشینی صاحب‌خانه بودن را تجربه کردند اما فراهم نبودن امکانات رفاهی مسکن مهر آن‌ها را با مشكلاتي روبه‌رو کرده است.

یکی از ساکنان مسکن مهر پارس آباد در اين باره مي گويد: مشکلات مسكن مهري هاي پارس آباد آنقدر زیاد است که نمیشود همه را بیان کرد؛ نبود امکانات رفاهی مانند فضای سبز، پارک محله ای، وسایل بازی برای کودکان و آسفالت خيابان و معابر بین فازها از جمله مشکلات مسکن مهر پارس آباد است.

وي اضافه کرد: دوربودن ازبازار و مغازه برای تامین نيازهاي عمومی وروزمره، نبود وسیله حمل ونقل و از همه مهم تر نبود ايستگاه تاكسي و بي رغبتي رانندگان تاكسي براي مسافركشي به اين مسير از دیگر مشکلات ساکنان مسکن مهر پارس آباد است.

یکی از متقاضیان مسکن مهر پارس آباد نیز گفت: متقاضیان طرح مسکن مهر فاز دوم این شهرستان از سال 1389 برای واحدها ثبت نام کردند، ولی تاکنون این واحدها به مالکان تحویل نشده است و هر بار هم به بهانه اي روي اين مسكن ها كه هنوز تحويل داده نشده افزايش قيمت مي دهند و اين متقاضيان پس از گذشت هفت سال هنوز خانه به دوش و بی سرپناه هستند.

یکی از مالكان مسکن مهر فاز اول پارس آباد نیز در اين باره اظهار كرد: با وجود این که سه سالي از زمان تحویل این واحدها نگذشته ولی بیشتر دیوارهای ساختمان خانه ها از داخل و بیرون دچار ترک خوردگی شده است.

اما مالكان مسكن مهر پارس آباد همه به نوعي در اين شهرك با مشكلاتي مواجه هستند كه نيازمند توجه از سوي مسوولان هستند كه در زير به بخشي از آن كه به دست ما رسيده اشاره شده است:

- آسفالت کوچه و خیابان شهرک که اوایل صاف بود در چندین عملیات کاری از طرف ادارات آب، گاز و ... به شدت تخریب شده اند و در روزهای بارانی لباس هاي اهالي گلی و کثیف می شود.

- بلواری که برای خیابان اطراف شهرک زدند، فقط خاک و کلوخ و آشغال هست حداقل روز درخت کاری چند درخت ميکاشتن تا اين مشکل رفع مي شد.

- ورودی شهرک مهر همان سه راهی روبروی پمپ بنزین ورزند همچنان خاک و سنگ هست و پرخطرترین محل می باشد. بطوری که هر روز شاهد اتفاقات ناگواری هستیم. با بلوارچینی و فلکه گذاری یا اگر انتظارمون خیلی بالا باشه پل روگذر مشکل رو مي شود حل كرد.

- متاسفانه جاده ورودی شهر هیچ امنیتی نداره مخصوصا در شب که به جز نور چراغ خودروها، هیچ روشنایی دیگه ای ندارد و می طلبد جاده دو بانده شود.

- اطراف شهرک حالت مخروبه دارد. لطفا با نصب روشنايي، درخت کاری، صندلی گذاری و نصب چراغ ها که مردم در تابستان ها تا ساعت ۱و حتی۲شب مشغول پیاده روی و ورزش هستن از این حیث راحت باشند.

- محل مناسبي برای جمع آوری زباله ها نیست و در برخي کوچه ها شاهد دردسرهای زیادی هستیم.

- به شدت نیازمند ایستگاه تاکسی هستیم. همیشه و هرروز باید با رانندگان تاکسی سر این موضوع بحث و جدل داشته باشیم که اکثرا از آوردن مسافران به مسكن مهر امتناع می کنند. اگر در مرکز شهر و داخل شهر ایستگاه جداگانه باشد مشکل حل میشود. و مشکلات و دعواها و اختلافات بین مردم و رانندگان پیش نمیاد.گاهي اوقات شده خانم ها به اجبار دیر وقت بیان منزل که تاکسی ها به خاطر یک نفر بودنش اهمیتی ندادند و مجبور شده با هزینه چندبرابر با آژانس بیاید.

و در آخر ما جمعی از ساکنین مسكن مهر پارس آباد از مسوولین و شوراها تقاضا داریم در یک نشست مردمی و دید و بازدید به این مسائل رسیدگی نمایند واقعا مردم اين شهرك از بحث و درد دل کردن و نامه های مکتوب به ادارات خسته شده اند.

ارسال نظرات