خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

آگاهی مردم و مسئولین مهم‌ترین دستاورد برجام است

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: برجام سبب شد تا افرادی که دوستی با کشورهای قدرتمند همچون آمریکا را تنها راه نجات خود می‌دانستند به اشتباهشان پی ببرند.
کد خبر: ۸۸۱۰۷۴۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

مرتضی نادری کارشناس مسائل سیاسی سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون نشست خبری رئیس جمهور با اصحاب رسانه اظهار کرد: آن‌چه که رئیس‌جمهور و دولتمردان در خصوص آمارهای توسعه کشور مطرح می‌کنند با آن‌چه که مردم در زندگیشان لمس می‌کنند کاملا متفاوت است.

وی در خصوص علت این تناقضات تصریح کرد: مردم آن‌چه را که در زندگی خود لمس می‌کنند باور دارند و آمار و ارقام‌های دولتمردان تنها تعداد معدودی از نخبگان و دولتمردان درک می‌کنند.

این کارشناس در ادامه تبیین کرد: دولت موافقان و مخالفان مختلفی را پیرامون اقدامات اقتصادی و فرهنگی‌اش در جامعه دارد که هرکدام با نظرات خود دولت را ارزیابی می‌کنند.

نادری دستاوردهای برجام را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: متاسفانه دستاوردهایی را که ما از برجام انتظار داشتیم هنوز پس از گذشت یکسال تحقق نیافته است.

وی آگاهی برخی از مردم و مسئولین را مهم‌ترین دستاورد برجام دانست و افزود: برجام سبب شد تا افرادی که دوستی با کشورهای قدرتمند همچون آمریکا را تنها راه نجات خود می‌دانستند به اشتباهشان پی ببرند.

این کارشناس ادامه داد: مردم و مسئولین بار دیگر فهمیدند که اعتمادکردن به آمریکا و وعده‌هایش کاری عبث و بیهوده است و سبب کاهش توان داخلی و توسعه افتصاد مقاومتی کشور می‌شود.

نادری درخصوص آیه 216 سوره بقره که دکتر روحانی در نشست خبری خود به آن اشاره کرده و گفت" برجام برای آمریکا منافع بسیاری را به دنبال دارد" خاطرنشان کرد: دکتر روحانی این موضوع را به صورت کلی مطرح کردند و می‌خواستند به آمریکا بفهمانند که ارتباط با ایران سبب رشد اقتصادی خود آمریکا نیز شده است.

وی در خاتمه متذکر شد: رئیس جمهور با بیان این آیه به آمریکاییان و دیگر کشورها نشان داد که تکیه‌گاه اصلی ما قرآن است بلکه آن‌ها نیز به راه ما بیایند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها