امام جمعه پارس آباد:

به تغییر مسیر راه آهن پارس آباد - جلفا اعتراض داريم

کد خبر: ۸۸۱۰۷۴۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازپارس آباد به نقل ازآران مغان،حجتالاسلام سيد سعيد رشادي در خطبههای اين هفته نماز جمعه پارس آباد ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: عامل اصلی گناه در اسلام و آیات و روایات نداشتن اعتقاد و عدم آشنایی به دین و معارف دینی می باشد.

وي با بيان اينكه برای تقویت اعتقاد، باید از قرآن و ائمه معصومین شناخت کامل داشت، گفت: جامعه ای سالم است که بر پايه اعتقاد قوی و راسخ استوار باشد.

امام جمعه پارس آباد در ادامه به حادثه ناگوار آتشسوزی در ساختمان پلاسکو اشاره کرده و شهادت جمعی از آتش‌نشانان را به جامعه غیور آتش‌نشانی کشور تسلیت گفت و برای مجروحان این حادثه آرزوی صحت و سلامتی و شفای عاجل کرد.

رشادي به ششم بهمن سال 1360 سالروز حماسه مردم آمل پرداخته و اظهار داشت: کمونیست ها و منافقینی که موجب ایجاد اوضاع آمل شدند توسط مردم آمل طرد شدند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد.

وي در ادامه به احداث راه آهن از مسير جلفا به اصلاندوز اشاره و با بيان اينكه طبق مصوبه قبلي قرار بود اين راه آهن از مسير پارس آباد به جلفا كشيده شود، گفت: تغییر مسیر راه آهن پارس آباد - جلفا به مسیر اصلاندوز - جلفا غیر اصولی و غیر کارشناسی است که باید در این مورد تجدید نظر شود و ما از نماينده محترم مردم اين شهرستان در مجلس خواستار رساندن اعتراض ما و پيگيري آن در مجلس هستيم.

امام جمعه پارس آباد همچنين عدم دسترسي به جاده مناسب و استاندارد را علت بي ميلي سرمایه‌گذاران به سرمایه گذاری در اين منطقه دانست و گفت: نبود راه مواصلاتی مناسب باعث شده که اين منطقه از وجود سرمایه‌گذاري بي نصيب ماند که ما از مسؤولان استاني و نماینده مردم در مجلس این انتظار را داریم که به این مسئله ورود و رسيدگي كنند.

رشادي با گراميداشت 20 ژانویه 1990 میلادی سالروز قتل عام شمار زيادي از مردم مسلمان آذربایجان به دست نيروهاي ارمنی‌، این روز فاجعه آمیز را به ملت مسلمان آذربایجان تسلیت گفت و افزود: این روز یکی از غم‌بارترین روزها برای دنياي اسلام است.

وي همچنين در خصوص اظهارات تفرقه افکنانه تعدادی از نمایندگان مجلس آذربایجان عليه ايران گفت: اين عده نماينده كه خود فروخته کشور آذربایجان به اسرائیل و آمريكا مي باشند سعي در ايجاد تفرقه بین ملت مسلمان ایران و آذربایجان هستند اما اين اجير شدگان بدانند مردم مسلمان و شیعه آذربايجان آگاه بوده و اجازه هرگونه تخریب و تفرقه را بين دو كشور دوست و مسلمان نمی دهند.

امام جمعه پارس آباد در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه مردم ولی نعمت ما هستند و مسئولین خادم مردم، بر برخورد مناسب مسوولان با مردم تاكيد كرد و گفت: مسوولان نهایت احترام را با این ملت ولایی و بزرگ داشته باشند چرا كه قانون برای همه یکسان است و لازم الاجرا برای همه، چه مردم چه مسئول.

رشادی از آبگیری و احیای دوباره دریاچه شهرک غفاری خبر داد و افزود: این درياچه فرصت و مکان مناسبی برای ایجاد منطقه گردشگری در شهرستان است و جا دارد از پرسنل زحمت کش امور آب استان و شهرستان به ویژه نجفيان مدیر عامل سابق آب استان که زحمات زیادی در احياي اين درياچه کشیدند تشکر کنم.

ارسال نظرات