خبرهای داغ:
معاون عملیات نیروی انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به آگاه‌سازی و آموزش همگانی گفت: در مورد موضوع مواد مخدر پایگاه‌های بسیج بهترین منابع هستند چراکه مردمی بوده و ارتباط خوبی با اقشار مختلف مردم دارند و ما درخواست همیاری و همکاری با بسیج را داریم.
کد خبر: ۸۸۱۰۷۸۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سرهنگ حسن جعفری در کارگروه دفاعی و امنیتی بسیج شهرستان ملایر اظهار داشت: در بحث سرقت و مواد مخدر با توجه به اینکه در جامعه بحث امنیتی مطرح می‌شود فقط نیروی انتظامی را می‌بینند در حالی که اگر بخواهیم موشکافانه بررسی کنیم بچه‌ای که وارد مدرسه می‌شود اگر آموزش درست ببیند و فرهنگ‌سازی شود مباحث بعدی را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید هدف برای آموزش فرد وجود داشته باشد، افزود: متاسفانه در جامعه ما این چنین نیست و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی که با آن مواجه هستیم عده ای را به فروش مواد مخدر سوق می دهد.

معاون عملیات نیروی انتظامی شهرستان ملایر گفت:اکثر جرائم و فسادها منتهی به مواد مخدر می‌شود و در حال حاضر هزینه جرائم نیز پایین آمده است و از لحاظ بازدارندگی به مشکل بر می‌خوریم.

وی با اشاره به افزایش کشفیات نیروی انتظامی و با بیان اینکه ملایر در این زمینه در استان همدان رتبه اول را دارد، ادامه داد: فرهنگ‌سازی باید در اولویت قرار گیرد در مساجد، مدارس و دیگر اماکن عمومی باید فرهنگ‌سازی شود.

جعفری با بیان اینکه وقتی ریشه یابی می کنیم اکثر جرائم به مواد مخدر می رسد، گفت: این می‌طلبد که در جامعه یک همتی برای فرهنگ سازی در اقشار مختلف ایجاد شود و بعد از آن ایجاد اشتغال پایدار می تواند تا حد زیادی به کاهش جرم در جامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در بحث دینی و اعتقادی نیز باید کار شود، ابراز داشت: متاسفانه آگاه‌سازی نیز ضعیف است.

معاون عملیات نیروی انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به آگاه‌سازی و آموزش همگانی از طریق پلیس اجتماعی افزود: در مورد موضوع مواد مخدر پایگاه‌های بسیج بهترین منابع هستند چراکه مردمی بوده و ارتباط خوبی با اقشار مختلف مردم دارند و ما درخواست همیاری و همکاری با بسیج را داریم.

وی عنوان کرد: با توجه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تمام مواردی که در شهرستان اتفاق می افتد رصد می شود اما متاسفانه جرم ساعت و مکان ثابتی ندارد و با توجه به اینکه ملایر یک شاهراه ارتباطی است کمک مردم در برقراری امنیت را می‌طلبد و امنیت باید مردمی شود و تدبیر نیروی انتظامی نیز این است که امنیت را مردمی کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات