خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مصرف روزانه یک لیوان عرق رازیانه مرغوب برای تمامی سنین در خانم‌ها بسیار می‌تواند در بهبود وضعیت زنانه و مشکلات هورمونی کمک کننده باشد و حتی آن دسته از خانم‌هایی که از سرد مزاجی رنج می‌برند توصیه ما این است که حتما از عرق رازیانه روزانه یک لیوان مصرف کنند.
کد خبر: ۸۸۱۰۸۳۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
دکتر حسن اکبری در گفت و‌گو یی: به خاصیت بالای گیاه رازیانه در کنترل هورمون‌های زنانه اشاره کرد و افزود: گیاه رازیانه با طبیعت گرم و خشک یکی از پیشنهادی ترین گیاهان دارویی ما به خانم‌های ایرانی است که هم باعث دفع رطوبت بدن خانم‌ها می‌شود و هم تنظیم کننده خوبی برای وضعیت هورمونی بانوان است.

رئیس سابق بخش آسیب شناسی بیمارستان بقیه الله ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل سرد زمستان قرار داریم مصرف این گیاه دارویی پرخاصیت به علت طبع گرم و خشکی که دارد بسیار برای بانوان توصیه می‌شود.

این محقق طب ایرانی و اسلامی، تغذیه غلط بانوان به سمت غربی شدن را عاملی برای مشکلات زنانگی خانم‌ها دانست و اظهار کرد: امروزه به علت جابجایی غلط تغذیه ای در جامعه ما از طب اسلامی- ایرانی به سمت طب غربی و تغذیه غربی، بانوان جامعه از مشکلات بسیاری رنج می‌برند که می‌توان به  نامنظم بودن و دردهای دوران عادت ماهیانه، لک بینی، عفونت‌های مکرر زنان و اختلالات هورمونی در پرولاوکتین اشاره کرد.

درمان سردمزاجی خانم‌ها با گیاه رازیانه

این استادیار دانشگاه به خواص فوق العاده رازیانه  اشاره کرد و گفت: مصرف روزانه یک لیوان عرق رازیانه مرغوب برای تمامی سنین در خانم‌ها بسیار می‌تواند در بهبود وضعیت زنانه و مشکلات هورمونی کمک کننده باشد و حتی آن دسته از خانم‌هایی که از سرد مزاجی رنج می‌برند توصیه ما این است که حتما از عرق رازیانه روزانه یک لیوان مصرف کنند.

این پزشک نخبه بسیجی تصریح کرد: بعضی‌ها معتقدند در دوران قادگی باید مصرف رازیانه را قطع کرد اما به اعتقاد من ادامه مصرف رازیانه در دوران عادت ماهیانه به شرطی که مشکلی ایجاد نکند بلامانع و بستگی به شرایط بیمار دارد.

این متخصص آسیب شناسی سلولی رازیانه را درمانگر خوبی برای مشکلات پوستی خانم‌ها دانست و گفت: رازیانه به علت داشتن استروژن و طبع گرم اثرات خیلی خوبی را بر رویی شادابی و رفع چین و چروک پوست خانم‌ها می‌گذارد و به علت خاصیت ضد بلغمی که دارد موجب از بین رفتن کیسه‌های زیر چشم‌های آنان می‌شود.

وی ادامه داد: اگر عرق رازیانه با گلاب و روغن بنفشه و کمی پودر زعفران مخلوط شود خانم‌ها می‌توانند به عنوان ماسک شب‌ها بر روی پوست خود قرار دهند.

انتهای پیام/ل

منبع :طنین یاس 

 

 

ارسال نظرات