یادداشت سردبیر

جولان ولنگاری فرهنگی در دانشگاه لرستان

لزوم توجه ریاست و مسئولین فرهنگی و برخی مدیران دانشگاه لرستان نسبت به اوضاع فرهنگی در دانشگاه و چند نکته مهم.
کد خبر: ۸۸۱۰۸۴۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبر گزاری بسیج ازلرستان دراین یاد داشت وضعیت واتفاقات واقدامات و رویدادها و اوضاع فرهنگی دانشگاه لرستان توجه ریاست ومعاونت و مسٔولین فرهنگی این دانشگاه به هشدارها و انتقادهای مقام معظم رهبری در مراسم مختلف دانشگاهی دردیدارها وجلسات با وزیر وروسای دانشگاهها ومراکز وموسسات آموزش عالی درطول سالیان متمادی به منظور جلوگیری ازادامه این روند اقدام وعمل به این فرامین ضروری است .

در قرآن آمده است : ان الدین عندالله الاسلام ؛ بخشی از آیه 19 سوره آل عمران {اسلام یعنی چه ؟ ] «من اسلم وجهه لله » بخشی از آیه 112 سوره بقره {یعنی چه ؟ } یعنی صورتت را تسلیم خداکن، این دین است . مظهرش در مورد احکام شرعی همین است دیگر .

    حضرت آقا فرمودند : حرف مهم این است ، وباید بگویم مسئله دین در دانشگا هها ست، دین ؛ به همین معنای تدین؛مورد نظر است ؛ دین به معنای تدین یعنی پای بندی به احکام اسلامی ، قبول ، اذعان وتسلیم . روایت هم دارد .
جولان ولنگاری فرهنگی در دانشگاه لرستان 

آیا دانشگاههای مااین گونه اند؟ محیط دانشگاه باید محیط دینی باشد باید این راتامین کنیم واین نمی شود مگر اینکه شما که رؤسا ومسؤلان دستگاههای دانشگاهی کشور هستید بیش از همه آقای وزیر و معاونان ایشان و بعد هم رؤسای دانشگاهها ودانشکده ها صددر صد با تعصب دینی وانقلابی وپایبندی شدید واصرار بر این که باید دین حاکمیت پیدا کند وچتری برزندگی محیط دانشگاه بزند این هدف را تعقیب کنید .

ازکلمه تعصب نترسی ، تعصب جاهلی بداست ، عصبیتی که از روی جهالت نباشد خیلی هم خوب است عصبیت معنایش جهالت نیست . بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر ومسؤلان وزارت فرنگ وآموزش عالی و رؤسای دانشگاههای سراسر کشور .69/5/22 .

بخشی دیگر از هشدارها وانتقادها ی مقام معظم رهبری نسبت به برخی اقدامات انجام گرفته در دانشگاهها د سالهای اخیر ؛برخی کار فرهنگی را باکنسرت واردهای مختلط اشتباه گرفته اند و برای توجیه کار غلط خود می گويید دانشجویان باید شاد باشند . شاد بودن برای هر محیطی خوب است اما به چه قیمتی ؟ به قیمت برگزاری مراسم واردوهای مختلط ؟ مگر غربی ها از اختلاط چه بهره ای جز جنایت کنونی جنسی برده اند که ما به دنبال پیروی ازهمان شیوه ها هستیم . خبرهای که به من از برخی دانشگاهها می رسد وامیدوارم که درست نباشد ؛برخلاف این موارد است .

به گونه ای که تشکلهای مؤمن و انقلابی وخوش فکر را تحت فشار را تحت فشار قرار دهند . وتا کید کردند : باید به جوانهای انقلابی ومؤمن ؛ خوش روحیه و متدین ودارای عزت نفس میدان بدهید به گونه ای که فضا دردست آنها باشد .

حال باید از ریاست ومعاونت و مسؤولین فرهنگی و برخی مدیران دانشگاه لرستان پرسید که دراین دانشگاه چه می گذرد ؟

 

آنچه مشهود است در این دانشگاه :

1- توهین ؛تهدید وزدن تهمت به تشکلهای انقلابی (بسیج دانشجویی ؛ جامعه اسلامی )توسط ریاست دانشگا هو معاونت دانشگاه لرستان (سنگ اندازی در کار تشکلهای انقلابی )

2- دور زدن قوانین ومقررات شورای انقلاب فرهنگی و بی انظباطی وحاکم شدن تدریجی فضای سیاسی کاری در دانشگاه لرستان

3- ترویج خزنده موسیقی در دانشگاه لرستان ۰(برگزاری برنامه موسیقی زنده)

4- بی اهمیتی به موضوع عفاف وحجاب و صرف تشکیل یک کمیته به شکل ضوری .

5- روح اشرافی گری در مسؤ لین با وجود مشکلات مالی دانشگاه ودانشجویان

6 - کیفیت پایین آزمایشگاهی وآموزشی دانشگاه

7- عدم استفاده صحیح از منابع دانشگاه

8- جابجایی در قسمت اداری براساس رابطه (در قسمت شرکت ها فامیل های معاونان آمده اند )

9 -ورود افرادی که رویکرد فرهنگی ندارند در قسمت فرهنگی دانشگاه

10 - مراکز اقماری دانشگاه لرستان . واینک با این وضعیت نگران کننده وبه همت تدبیر آقایان دولت تدبیر آیا باید منتظر رسیدن به رتبه های با لای علمی وشتاب رشد علمی بود ؟

 

1- آیا اختلال درآن ؟

2- آیا با این مدیریت ووضعیت می توان انتظار پرورش وتربیت نسل انقلابی و آینده ساز برمبنا ومعیارهای دینی واسلامی و مدنظر مقام معظم رهبری را از حوزه مدیریتی آقایان دولت تدبیر با این نگاه مدیریتی داشت ؟

3-آیا محیط علمی وپژوهشی ومرکز تولید علم به همت تدبیر آقایان رؤسا جایش را با کنسرت و موسیقی عوض کرده است ؟

4- تکلیف وپاسخ آقایان رؤسا ی دانشگاه لرستان در مقابل اما م (ره) وشهداء ومقام معظم رهبری وملت عزیزمان وآیندگان چیست ؟

ریشه اصلی بوجود آمدن این نابسامانیها ومشکلات در دانشگاه را باید در موارد زیر یافت

1- سستی عمیق در مبانی دینی این دسته از کارکنان ودر راس ایشان مدیران وعدم اعتقاد به ارزشهای معنوی وآموزه های علوی

2 - عدم رعایت قاعده اصیل و بنیادین شایسته سالاری خصوصا در مدیران میانی وار شده است

ارسال نظرات
آخرین اخبار