مصطفی برزگر
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلامخبرداد/
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی این سازمان، در سال جاری با محوریت توجه به مفاهیم و درک مضامین و معنی قرآن کریم در سطح استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۰۸۸۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلامدر ایام دهه فجر انقلاب اسلامی 10 محفل انس با قرآن کریم در این استان برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه این محافل با رویکرد جدید معنا محوری و محتوا محوری در سطح شهرستان‌های ده‌گانه استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: قاریان ممتاز بین‌المللی و کشوری در این محافل به تلاوت آیات قرآن کریم خواهد پرداخت و آیات تلاوت شده توسط روحانیون مستقر برای مردم و اقشار مختلف به‌ویژه نسل جوان تبیین و تفسیر خواهد شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، یادآور شد: در این نشست‌ها و محافل نیز مسابقات قرآن کریم از محتوی آیات تلاوت شده و تفاسیر بیان‌شده توسط روحانیون در بین مردم برگزار می‌شود و هدایای نفیس به برگزیدگان این مسابقات قرآنی، اهدا خواهد شد.

فتاحی، بابیان اینکه مسابقه انقلاب اسلامی در آینه‌ قرآن کریم در سطح استان برگزار می‌شود، بیان کرد: برای برندگان این مسابقه22 کارت هدیه یک‌میلیون ریالی در نظر گرفته‌شده و بیش از 5 هزار نسخه از سئوالات این مسابقه، در سطح تمام شهرستان‌ها، چاپ و توزیع‌شده است.

وی، اعزام قرآء و حفاظ کل قرآن کریم و گروه تواشیح به محافل قرآنی شهرستانی، برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم در سطح شهرستان‌ها، توزیع 500 جلد قرآن کریم در مناطق محروم، اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی با محوریت استکبارستیزی و اقتصاد مقاومتی، عفت و حجاب از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی مدرک تخصصی به حفاظ کل قرآن کریم از مقطع کارشناسی تا دکتری اهدا می‌شود که امسال نفر از عزیزان فعال قرآنی استان، موفق به دریافت مدرک فوق‌لیسانس علوم قرآنی در قالب حفظ قرآن کریم شده‌اند.

فتاحی، در پایان با اشاره به اینکه طرح تعویض مجلدهای قرآن‌های فرسوده در سطح استان در ایام مبارک فجر اجرای می‌شود، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص)، قرآن کریم، سنت ائمه اطهار(ع) است که در ایام دهه مبارک فجر باید در برنامه‌ها و فعالیت‌ها، از مضامین دینی و قرآنی بهره گرفت.

ارسال نظرات