مدیر فنی مرکز بهداشت استان مرکزی خبر داد

ابتلای سالانه 90 هزار نفر در ایران به بیماری سرطان

مدیر فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در ایران سالانه 90 هزار نفر مبتلا به بیماری سرطان می‌شوند که از این تعداد 40 هزار نفر به کام مرگ می‌روند.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۰۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر عباس اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با سرطان و شیوع این بیماری در بین جوامع گفت: هرساله هزاران نفر در ایران و میلیون‌ها نفر در سطح جهان به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینکه این بیماری قابل درمان استف گفت: در صورتی که این بیماری به موقع شناسایی شود در همان مراحل ابتدایی قابل درمان است.

مدیر فنی مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: نزدیک به 30 درصد بیماری‌های سرطان قابل درمان است و می‌توان با رعایت بسیاری از موارد از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه در سال 2012 چهارده میلیون نفر در دنیا به بیماری سرطان بودند، گفت: اگر بخواهیم با این روند سبک زندگی را دنبال کنیم قطعا در سال 2030 به بیست و پنج میلیون نفر یا حداقل دوبرابر این آمار بیمار سرطانی در دنیا خواهیم داشت.

وی افزود: کم تحرکی و چاقی از جمله عواملی هستند که ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد؛ کم تحرکی، چاقی و غذاهای فست فودی و سوخت‌های فسیلی از جمله عواملی هستند که بروز و شیوع بیماری سرطان را افزایش می‌دهد.

مدیر فنی مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: اگر در شیوه سبک زندگی تغییری اعمال نکنیم شاهد افزایش این آمار از هشت میلیون نفر در سال به سیزده میلیون نفر خواهیم بود که این روند صعودی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه یافته اتفاق خواهد افتاد.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی افراد درخصوص این بیماری گفت: بایستی دست به دست هم دهیم و افراد را نسبت به معایب شیوه های غلط زندگی آگاه کنیم.

وی افزود: متاسفانه در ایران سالانه 90هزار نفر مبتلا به سرطان می شوند که 40 هزار نفر آنان به کام مرگ کشیده می‌شوند و این عدد در 2030 میلادی با افزایش 80 درصدی، به بیش از 160 هزار نفر خواهد رسید.

اسماعیلی با اشاره به مرگ‌های زودرس گفت: این روزها علاوه بر بیماری سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، تصادفات بیشترین عامل مرگ و میر در جوامع انسانی هستند.

مدیر فنی مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: هزینه‌های درمانی سرطان بسیار بالا است با پیشگیری می توان از نرخ شیوع این بیماری کاست و به جای صرف هزینه ‌های سنگین درمانی به بهبود زیرساخت‌های حوزه‌های مختلف مورد نیاز برای رشد و پیشرفت کشور پرداخت.

وی در پایان با اشاره به اجرای برنامه‌های پویش ملی مبارزه با سرطان گفت: این پویش از یکم تا هفتم بهمن‌ماه در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور، با شعارهای سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با هدف کلی کاهش شیوع و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات